Jill krijgt nu een dikke maand smorgens fruithapje tussen de flessen door en savonds warm eten tussendoor... Nu mag ik (aangezien ze nu bijna 6 maanden is) voeding vervangen voor pap/brood/warm eten. Ze eet al haar potjes groente en fruit helemaal op en ook de flessen gaan er helemaal in. Maar nu is mijn vraag: Hoe moet ik beginnen? en waarmee? en wanneer???? Moet ik nu gewoon de ochtendfles bijvoorbeeld vervangen voor pap? En de fles van 15.30uur vervangen voor groente of hoe gaat dit? Aangezien ik pas 9 juli weer naar het CB ga wil ik het graag al weten. Ik heb Jill gisteren (stiekem ) een stukje liga tussendoor gegeven en dit ging er erg goed in! ze vond het heerlijk, dus ik heb echt het idee dat ik nu meer kan gaan doen. Wie kan mij tips geven, of hoe ben jij er mee begonnen?? (ik weet echt niet waar ik moet beginnen Groetjes en alvast bedankt
Hoi hoi, je kan nu wel iets meer geven maar het is geen must of zo hoor nog. Je meisje krijgt al fruit en warme hap. Met 6 maanden is dit in principe voldoende. Je kan ' s ochtends bij de fles een paar scheppen bambix groeiontbijt doen. En je kunt de middagfles laten vallen maar dat hoeft nog niet perse. Als je het wel wilt laten vallen dan zou ik de warme hap niet naar de middag verschuiven hoor. Want je wil dat je dochtertje straks met jullie mee eet dus zou ik de warme hap gewoon lekker later geven. Dus als je geen fles van 15:00 uur meer wilt geven dan zou je tussendoor rijstewafel of zo kunnen geven. In ieder geval niet elke dag liga, want dat is snoepen. Met 6 maanden hadden wij het volgende schema 7:00 uur 180/6 9:00 uur fruit 12:00 uur 180/6 15:00 uur 180/6 17:30 uur warme hap 19:00 uur 180/6 + 4 scheppen bambix Toen gaven wij bijna niets tussendoor aangezien er genoeg gegeten was. Met bijna 7 maanden is er om 12:00 uur brood bijgekomen en ' s ochtends pap. Met bijna 8 maanden is de fles van 15:00 uur vervallen en toen kwam tussendoor soepstengel/rijstewafel/liga en drinken. Je hoeft dus met 6 maanden niet gelijk van alles aan je schema toe te voegen. Ze eet voldoende. Straks als je brood geeft komt dat er weer bij en als je de middagfles laat vallen komt er naar behoefte tussendoortje. Ik vind het voor nu eigenlijk een prima schema.