groente weigeraartje

Discussion in 'Voeding' started by Zanetti, Jan 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi mamas

Mijn zoontje wilt geen enkele vorm van groente, behalve als het gesmeerd is (lees:verstopt) in een boterham. Hij is 11mnd. Hij gaat liever met honger naar bed (om dan vervolgens midden in de nacht wakker te worden en om voedsel te vragen) dan dat hij zijn groente gaat eten. Toetje wilt hij wel, brood is favoriet. Sinds een paar dagen pureer ik z'n groente en dit doe ik dus op een boterham en dit eet hij wel, MAAR.. MAAR.. hij krijgt lang niet genoeg groente die hij zou moeten binnen krijgen, iets van 1 eetlepel is het wat ik op z'n brood smeer want het moet vooral net niet té dik gesmeerd zijn want dan moet hij ook het niet meer hebben.

ps: fruit dat eet hij ook niet (had er ooit topic over geopend). We geven verse jus d'orange daar drinkt hij een bekertje of half van per dag)

Doen we het totzover een beetje goed?:( Komt het sommige mama's bekend voor? Met 12mnd ga ik over op gewone volle melk (+vitamine D). Maar hoe moet hij dan aan zijn andere vitamines en mineralen komen?

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Oh nog iets, hij krijgt op het moment dus ook geen aardappel of vlees/vis binnen. Die 1 eetl is een blokje courgette of andere groente want zoveel krijg je gewoon niet op 1 boterhammetje. Dus ik dacht er nu aan om groente/aardappel/vlees te koken en dit te pureren en in te vriezen en daar dan steeds een blokje van halen om op z'n broodje te doen, zo krijgt hij in ieder geval iets binnen van alles, al is het bij lange na niet genoeg maar goed.
    We blijven het voor de rest elke avond aanbieden hoor, we eten saampjes dus op zijn tafeltje komt er ook van alles en houden we het altijd gezellig en dwingen hem nergens tot iets en dan te hopen dat er een wonder gaat schieden en hij spontaan wel mee gaat eten

Is het een idee van het invriezen?

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    ik heb hier gelukkig een groenteliefhebber, maar de groenten die ze niet graag eet verwerk ik in een soep. Daar dep ik dan stukjes brood in. Dan eet ze brood (wat bij mij het probleem is...) met groente. Als jouw kind zo dol op brood is krijg je best wat groente binnen op deze manier :).

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi tord, dank je wel voor het reageren. Zo zie je maar, wel fijn dat ze door middel van soep toch haar brood binnen krijgt. Het is soms even zoeken naar een manier, en als die er is en het lukt dan is het alleen maar goed.

Mijn zoontje at namelijk zo tot zijn 9e maand alle groente, en ineens begon hij te weigeren.

Ja je hebt gelijk hoor, zo krijgt hij op deze manier wel wat groente binnen. Het is mijn eerste kindje en ik vind het allemaal zo moeilijk nog, heb hier ook niemand aan waaraan ik advies kan vragen. Bedoel daarmee mijn moeder of zus, die wonen niet in de buurt.. En naar het cb ga ik liever niet die zijn zo tegenstrijdig en krijg je toch altijd hetzelfde antwoord, dus heb ik daar niets aan.

Het zal vast wel allemaal een keer los lopen. :)

Share This Page