Schema 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Nienkiej, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hoi!

Ik ben even aan het kijken of ik mijn schema zal veranderen of niet..

6:30 fles 180/6 daarna weer naar bed tot 8:00
    8:30 fruit + een hele boterham
    10:00 fles 150/5 en naar bed tot 12:00
    12:00 een hele boterham met sap
    14:30/15:00 cracker/soepstengel o.i.d met sap ong. 100 ml dan slapen
    17:00 (soms) een kaakje, rond 18:00 groente
    19:00 fles 180/6

Ik zie bij heel veel dat ze de 2e fles rond het middag eten geven. Ik geef 'm altijd als ze rond 10 uur naar bed gaat. Maar hebben jullie misschien een advies om dat te veranderen naar de middag, de fles? Of maakt het niet uit als het zo blijft? Emma zeurt 's middags niet om melk..

En wanneer gaat/moet die 2e fles er eigenlijk vanaf? Sowieso krijgt ze nu al wat minder omdat ze niet meer wilt..

Alvast bedankt!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    je geeft zelf het antwoord al over wanner die fles er af moet/gaat. Je kleine geeft het zelf aan en ze drinkt er al minder van dus dat zal denk ik steeds minder worden, dan zou ik hem gewoon weg laten.

Als jij en je kleine verder blij zijn met het schema wat je hebt en dat werkt waarom zou je dan willen veranderen? Lekker zo laten zou ik doen! ALS je wilt veranderen dan is het volgende schema misschien een idee:

06.30 fles
    10.00 fruit
    12.00 brood met fruit (en fles voor zolang ze die wil)
    15.00 tussendoortje
    18.00 avond eten
    19.00 fles

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lijkt prima. Al zou ik dat "dubbele ontbijt" zelf liever anders hebben. Maar denk dat ze er zelf wakker voor wordt?

Hier waren de tijdens wisselend, maar het ritme:

ontbijt: papfles 180/6 of melkfles 180/6+boterham
    tussendoor: fruit met wat sap/thee/water
    lunch: fles 180/6 (dronk soms alles, soms de helft) en een boterham
    tussendoor: koekje/fruit/babysnack+sap/thee/water
    avondeten: waar kan met de pot mee.
    voor het slapen 180/6

Zoals je ziet is die middagfles ook zoals bij jullie minder belangrijk aan het worden. Hij dronk er steeds iets minder van. Ik heb hem tot het jaar wel 500-600 cc aangeboden. Na de 11 maand ben ik voor die middagfles overgestapt op 120cc koemelk om daaraan te wennen. Dus eigenlijk hoeft die 2e fles niet weg, alleen wat minderen kan prima.

Met dit ritme gaat hij mee in ons ritme, dus kunnen we veel samen aan tafel zitten. Zo wordt fruit wordt hier ergens tussen half 10 een 11 geserveerd. En lunch is door zijn ene slaapje ergens tussen 12 en 3.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier ons schema met 10,5 maand.
    6:30 fles 180/6 dan weer in bed tot half 8
    half 10 uit bed
    10 uur fruit en thee of diksap
    12 uur boterham en thee
    van half 1 tot half3 naar bed
    3 uur fles 120/4 evt een koekje
    17:30 avondeten en toetje
    18 uur nog een half uurtje/ uurtje naar bed.
    20 uur laatste fles 210/7.

Geef je bewust zo vroeg fruit bij de boterham?
    Anders kun je het fruit opschuiven naar 10 uur met wat ander drinken en dan s'middags bij de middagboterham de fles geven...
    Maar zoals je ziet geven wij deze fles pas later op de middag omdat onze dochter niet genoeg heeft aan een koekje en diksap tot aan het avondeten. Zo zal het voor iedereen weer anders zijn

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ja eigenlijk ging dat vanzelf ook zo om half 9 fruit geven.. Op het KDV geven ze de kinderen altijd 9:00 fruit. Nu de laatste 2/3 weken geef ik half 9 fruit, en nu met een hele boterham er bij, omdat ik haar niet bij de eerste fles al een boterham al wil geven, we slapen daarna meestal nog 1/2 uurtjes, en denk dat als ze zo onwijs wakker is na die boterham dat ze niet meer wil slapen, en dat slaapschema vind ik wel mooi zo eigenlijk :)

Maar ik vind mijn schema er ook goed uitzien hoor, maar was gewoon benieuwd wat jullie er van vonden en of het eventueel veranderd kon worden omdat ze, net als wat deepfreeze al zei, een dubbel ontbijtje krijgt eigenlijk.
    En idd, Emma geeft het eigenlijk al zelf aan of ze meer of minder eten wil, en dat is nu minder.

Iig bedankt voor jullie schema's en advies!

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier is ons schema (na wat tips van hier) sinds een paar dagen als volgt:
    Tijden staan niet precies vast

7:00 fles 180/6
    8:30 wat broodkorstjes mee met mama
    10:00 fruit
    slapen
    12:30 boterham, soms 2 met water
    14:00 water en soms nog fles 120/4 soms ook soepstengel of rijstwafeltje
    slapen
    16:00 fruit met water
    17:30 avond eten met ons mee
    19:00 fles 180/6
    Naar bed

Dit is eigenlijk helemaal vanzelf gegaan. Eerst verviel bij ons de fles van de middag, daarna schoof de tussen de middag fles steeds meer op, om nu dus vaak gewoon ook te vervallen.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Bedankt rijtjes voor je schema! Lijkt idd een beetje op het mijne, en ga toch proberen dat fruit om 10 uur te doen i.p.v half 9 en dan naar bed, hopelijk slaapt ze daar ook goed op :)
    En dan 's middags 2 boterhammen of zo?

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier wil ze sinds deze week wel ineens 2 boterhammen ja. Het fruit om 10 uur gaat hier echt perfect, ze slaapt ook echt duidelijk minder lekker wanneer ze het niet op heeft. Ik gaf eerst ook een boterham, fles en fruit allemaal voor haar ochtend slaapje. Maar werd er hier op gewezen dat dat eigenlijk best wel veel is. En die paar korstjes 's morgens heeft ze ook meer dan genoeg aan. Je kan het proberen, maar aan de andere kant, wanneer het goed gaat, het verandert vanzelf wel weer :)

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hier is ons schema
    7:30 180/6 plus 4/5 scheppen bambixpap uit een bord.
    9:00 fruit met wat sap
    10:00 naar bed
    12:00 1,5 boterham met 120/4 fles
    14:00 naar bed
    16:00 koekje/cracker of fruit plus sap
    17:30 groente plus toetje
    18:45 180/6 fles (drinkt hij niet helemaal meer leeg)
    19:00 naar bed

10. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Mooi schema tazzie! Hier kan ik ook wel wat mee ja :)

Deel Deze Pagina