Weinig variatie in fruit

Discussion in 'Voeding' started by Gizzie1983, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Appel/peer/banaan. Dit zijn de enige fruitsoorten die dochterlief op het moment eet. Appel geraspt, peer in stukjes en banaan uit het vuistje ;). Laatst druiven geprobeerd, maar spuugt ze meteen uit. Idem met pruim en mandarijn. Eigenlijk alle andere soorten fruit die ik aanbied, weigert ze.

Aardbeien vindt ze heerlijk, maar dat is toch voornamelijk zomerfruit (erg duur nu).

Als ze avondeten weigert, heeft ze gewoon pech. Ik bied niets anders aan, wel yoghurt na.

Maar als ze fruit weigert, schil ik toch maar weer een peertje voor haar. Zou ik dit anders moeten doen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Net zoals bij andere voedingsmiddelen moet aan de smaak van verschillende fruitsoorten ook gewend worden. 10-15 x hebben sommige kinderen nodig om een smaak te waarderen

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dus gewoon blijven aanbieden? Maar wel iets anders geven als ze het weigert? Daar twijfel ik een beetje over.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Blijven aanbieden en maak eens een smoothie. Probeer eens bessen door de pap bijvoorbeeld

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dat is ook een goede inderdaad... Pap krijgt ze niet, maar ik kan natuurlijk wel eens een smoothie maken van verschillende soorten fruit! Goede tip!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En er zijn gewoon kindjes die minder van fruit houden. Mijn zoontje eet graag warm eten, niet zo graag brood of pap en hij 'lust' bijna alleen appel en banaan. Manderijntjes bijt hij nu in en spuugt ze dan uit. Verder mango, bessen, meloen, aardbei, zelfs peer... Hij vind 't echt niet lekker! In tegenstelling tot zn zus die graag fruit en brood eet en nooit warm eten wilt proeven.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Fruit en yoghurt in de staafmixer en mixen maar :)

8. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Ik koop bij de ah vaak pakjes fruit uit de diepvries, mango en aardbeien bijv.
    Vind ik zo handig om smoothies te maken!

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Gewoon blijven proberen denk ik.
    Luc hoefde eerst geen druiven en mandarijnen en sinds 2 weken wordt hij helemaal gek als hij een mandarijn ziet. Druiven at hij deze week ook opeens

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dochterlief heeft zaterdag en zondag gesmuld van haar smoothie van ananas, aardbeien, banaan, yoghurt en een beetje appelsap :). Bedankt voor de tip!

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het ook kwestie van veel aanbieden.
    En: ziet eten, doet eten, vooral als zoon andere kindjes fruit ziet eten.

In dat kader helpt het hier ook goed om een schaal fruit te maken als er een kindje hier thuis komt spelen. En daar dus ook de soorten fruit op te leggen die zoon normaal gesproken niet eet. Vaak wordt hij dan toch nieuwsgierig.

En idd, smoothies! Vind ik zelf ook altijd erg lekker ;)

Share This Page