Ik keek vandaag weer eens in het boekje van het CB en zie dat mijn zoontje min of meer op het schema van 11 maanden zit (hij is 7,5 maand) Dit is zijn schema: 8:00 pap bambix (180ml/6) met fruit 12:00 lunch: belegde boterham en fruit + bekertje (60ml) thee of karnemelk 15:00 fles 180ml/6 18:00 warme maaltijd (200 gr): vis / vlees, groenten, aardappelen / pasta / rijst met een toetje (yoghurt met fruit, roosvicee / diksap) 19:30 fles 180ml/6 tussendoor krijgt hij af en toe een rijstewafeltje, 1/2 liga, stuk fruit of nijntje biscuit en drinken: thee, diksap, roosvicee, water. Hij eet dus drie volwaardige maaltijden en ik vraag me nu af of hij die fles om 15:00 nog wel nodig heeft en / of zo'n grote voor het slapengaan. Hij laat ook vaak wel wat staan. Ik ga volgende week naar het CB maar ben benieuwd of iemand iets weet.
mijn zoontje was ook zo'n vlugge met eten. ik gaf alleen tussendoor fruit en een flesje melk bij de boterham. hij heeft nu eigenlijk nog een halve liter melkproducten nodig, waarvan minimaal 300cc opvolgmelk ik zou dus rond 10.00 uur fruit geven en een flesje van 100 opvolgmelk bij de boterham, maar karnemelk of thee is ook goed. en dan om 15.00 uur een tussendoortje met drinken. als je zoontje rond 10.00 uur slaapt kun je fruit ook om 15.00 uur doen. dat heb ik de eerste tijd ook gedaan. de 19.30 fles zou ik voorlopig gewoon blijven geven, die heeft hij nog wel nodig. groetjes, Miranda
fruit is gezond, maar er zitten toch suikers in. en als je het in 1 keer geeft, heb je gelijk een flink tussendoortje. ze hebben het mij altijd zo geadviseerd. je zegt zelf dat hij wel wat laat staan, daarom zou ik het om 3 uur geven. en bijv 'smorgens voor hij gaat slapen een rijstwafeltje ofzo en wat te drinken. dit was mijn schema vanaf 6 maanden 8.00 180+6 en bambix 10.00 koekje en drinken 12.00 boterham en 90+3 15.00 fruit en drinken 17.00 warm eten en yoghurt 19..30 200cc pyjamapapje ik heb nu nog ongeveer hetzelfde schema, alleen eet hij tussen de middag en 'smorgens nu 2 boterhammen en omdat hij alleen nog een middagdutje doet heb ik fruit en zijn koekje omgewisseld.
Heerlijk zo'n vlugge eter. Hier blies hij tot 9 maanden alles vrolijk uit. Hoe hij aan die 10 kilo destijds kwam is mij nog steeds een raadsel (oh nee, hij zoog alle energie uit mama's dijen - minder voor de nachtrust, goed voor het afvallen ). Mijn schema lijkt op dat van mamavanukkie, alleen dan een klein slokje melk en geen pyamapapje (hebben ze nu toch niet meer nodig met een volwaardige avondmaaltijd?)
idd hoeft bij mijn zoontje die laatste fles niet meer, maar hij drinkt hem nog graag en hij is zo actief de hele dag, dat hij hem nog krijgt zolang hij hem hebben wil. hij heeft altijd zelf aangegeven welke fles hij niet meer wilde. ik heb een flinke eter . mijn schema nu is: 8.30 2 boterhammen en 100cc halfvolle melk uit tuitbeker 10.00 fruit 12.00 2 boterhammen en 100cc halvolle melk uit tuitbeker 15.00 koekje en water 17.00 250 gram warm eten en yoghurt 19.30 pyjamapapje
Ik heb trouwens sinds een paar dagen de grammen van zijn avondeten opgevoerd naar 300 gram. Hij werd steeds zo vroeg wakker (6.15 6.30). Ik denk 'toch maar eens kijken wat er dan gebeurd'. Nu moest ik hem wakkermaken om 7.30 uur!
fijn voor je, dan had hij honger. het is soms jammer dat ze nog niet kunnen praten. maakt het veel makkelijker.