Babykookboek?

Discussion in 'Voeding' started by MamaMiaatje, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Wie weet er nog een leuk babykookboek met groente, aardappels, pasta, rijst, vlees, vis en fruitrecepten?
    Ik heb weleens gehoord van "Opperdepop" van AH, maar zijn er nog andere aanraders?
    Het is handig als er bijvoorbeeld ook iets over invriezen, etc. in staat.
    :D

2. Ik gebruik zelf heel veel het opperdepop boek van AH, daar staat ook in hoelang iets in de vriezer bewaart kan blijven..

En de site keukenkikker.nl daar kijk ik ook regelmatig op..

Verder weet ik het niet! In het opperdepop staat genoeg in, wat mij betreft.

3. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Ben ook een opperdepop-fan. Maar kijk anders eens bij bol.com of een boekhandel, er zal beslist wel het een en ander te vinden zijn. En het voordeel van Bol.com is dat er vaak ook reacties van kopers bijstaan, zodat je weet of het wat is of niet.

4. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    Samen aan tafel van Gees van Asperen,

Mijn dochter wordt zaterdag 6 maanden en krijgt dan haar eerste hapjes. In dit boekje staan recepten voor jezelf, met aanwijzingen er bij hoe je kindjes van 6maanden, 9maanden en 12 maanden toch "met de pot mee" kunt laten eten. Erg lekkere recepten lijkt me.
    Wanneer je dot boekje door hebt gelezen dan lukt dit vrijwel bij ieder recept denk ik om om te zetten tot gezinsvriendelijk recept.

Groet Mychat

5. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Geen nieuwe tips, maar ik heb ook het boek Opperdepop en vind het een heel leuk boek :p En op de site keukenkikker staan idd ook leuke recepten. :p

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gebruik:

Top 100 baby purees
    Annabel Karmel (Engelstalig)

Het baby kookboek
    Sharon van Wieren

en Opperdepop is in bestelling!

Leuk hoor, koken voor de kleine!

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Ja ik vind het ook echt helemaal super om te kokkerellen voor de kleine!
    Ik heb gisteren nog even gegoogled en heb toevallig uiteindelijk het babykookboek van Sharon van Wieren besteld.
    Ben benieuwd! ;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is een leuk boekje al is ze wel wat aan de voorzichtige kant maar het is wel duidelijk. pag 97: kabouterschoteltje! (hier een grote hit!)

9. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    hoe bedoel je voorzichtig? Eenvoudige recepten ofzo?
    Ach ja, ik zie het vanzelf wel. Het is inieder geval wel een leuk boek om mee te starten denk ik.
    Misschien dat ik ter uitbreiding, als ik goed op dreef ben ;) , ooit nog eens "Opperdepop" aan ga schaffen, want daar hoor je ook veel lovende verhalen over! :D

10. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    Ik heb nu het boekje Samen aan tafel van Gees van Asperen gelezen, erg handig, er staan "lijstjes" in met groenten en fruit die geschikt zijn voor 6, 9 en 12 maanden. Daarnaast zijn alle recepten die er in staan geschikt voor het hele gezin. Ik heb de pompoensoep gemaakt, die zelfs oma (die niet van soep houdt) 2x opschepte. Mykindje kreeg toen alleen pompoenpuree.
    Het nadeel van Opperdepop vind ik dat de recepten voor kindjes van 6 maanden niet altijd passen bij wat jij eet. Maar goed een klein pureetje is voor de kleine ook zo uit de vriezer getoverd.

Share This Page