Hoi, Mijn zoontje is nu 9 maanden en drinkt (lust) naast zijn opvolgmelk niets anders. Ik heb water, thee en diksap geprobeerd. De diksap heeft hij ongeveer 2 weken gedronken (toen was hij 7 maanden), nu blijft hij dit weigeren. Ik heb een gewone fles, een tuitbeker, zo'n nuby-beker met een rietje en zelfs een gewoon pakje appelsap geprobeerd. Dit weigert hij allemaal en blijft dit weigeren (biedt het uiteraard wel met enige regelmaat aan). Hebben jullie nog tips, want ik zit nu weer op 600 tot 800 cc opvolgmelk en wil dit toch wel weer naar beneden krijgen. mmeke
Hier ook niets anders dan melk! Mijn ventje is nu 18 maanden en vanaf 9 maanden kreeg hij halfvolle melk en dat was t enige wat hij wilde drinken! Alleen kwam ik erachter dat hij vreselijke verstopping kreeg van koemelk, dus ben ik overgegaan naar dreumesmelk. Nu is dit dus al tijden zijn favoriet en niets anders... Wat ik wel doe: Als we gezellig zitten te eten en hij zit in zn eetstoel dan heb ik altijd een glaasje appelsap/sinasappelsap/thee of iets anders en dat "voer" ik hem dan met een lepeltje. Dat gaat perdect, mijn ventje ziet het als een spelletje en zo drinkt hij dan toch ook iets anders! Succes!
@mirwar: ja dat kan ik nog proberen, al denk ik dat het wel iets weg heeft van diksap of niet? Bedankt iig voor de tip! @lieniej: dat ga ik ook proberen, want een lepel vind hij prachtig. Bedankt! Als er nog meer mensen tips hebben, ze zijn welkom!
Ik weet niet welke diksap je hebt geprobeerd...misschien appeldiksap? kan zijn dat ie dat te zuur vindt! Wat trouwens ook een lekker drankje is is van Friso...Friso fruitdrink heet dit geloof ik. Zit in een glazen fles en ligt bij de overige kindersapjes (roosvicee, diksap etc) in de winkel. Dit is een beetje een wat 'dikker' sapje met een lekker zachte fruitsmaak...smaakt gewoon naar vloeibaar fruit hahah. Dit geef ik Dewi af en toe gewoon voor de 'lekker' :d Roosvicee en diksap hebben verschillende smaken..misschien toch even testen welke hij lekker vindt..Misschien heb je kennissen/vrienden/familie die ook zulke drankjes thuis hebben dat je beetjes kan proberen (ipv steeds nieuwe flessen te kopen). Of proberen het wat zoeter of juist wat minder zoet aan te maken..