fruit en warm eten potjes over datum

Discussie in 'Voeding' gestart door zohra, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

ik kwam bij het opruimen nog enkele potjes tegen sommige van 09-2009 en 01-2010 als datum,wat zouden julle doen dit wel of niet geven aan je baby?

heb vandaag een fruit open gemaakt ruikte verder niet verkeerd maar toch maar niet gegeven.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nogal een mieperd wat betrefd die datums :p haha, maar ik zou het echt niet meer geven. Hier gaat alles waarvan ik ook maar denk dat het over de datum is de container in (zelfs nogwel eens dingen die dan bijv een datum hebben tht 18.05.2010 en ik morgen ochtend al weg doe dus die laatste dag al niet meer wil ;) en ik weet dus idd dat het overdreven is, maarja je doet er weinig aan :D!

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Met een kind wil je toch niet graag een risico nemen, denk ik.
    Vooral producten die vocht bevatten kun je beter weggooien, ook al lijkt het nog goed te ruiken.

4. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik zou het niet doen, dingen kosten nou ook niet zoveel en als je kind er ziek van word kun je je wel voor de kop slaan.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als ik zoiets vind, gaat t linea recta bij t afval..

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou het gelijk weggooien. Voor mezelf zou ik het al niet meer eten, dus voor de kleine al helemaal niet!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow gelukkig ben ik dus niet de enige die het weg zou gooien, was ik een beetje 'bang' voor :D!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

dat gooi ik ook gelijk weg.
    ook al staat het dekseltje nog niet bol maar dat risico neem ik echt niet.
    met bijv schouderham neem ik nog wel eens een dagje of 2 dagen maar langer ook niet.

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    1 potje die je noemt is nog van vorig jaar en die andere is van Januari...Is toch wel behoorlijk lang overtijd!! Als t nou 2 dgn zijn zou ik zeggen ja zou kunnen, al zou ik het zelf nooit doen. 1 dag voor de uiterste datum gooi ik vaak dingen al weg..

Ik zou het risico niet nemen meid, zijn echt behoooorlijk over tijd. Jammer he dat ze zijn blijven liggen want nu kan je t ongeopend weer wegflikkeren :(

10. Ik zou het niet geven.
    Voor mezelf eet of drink ik al niks over datum laat staan voor zo'n kleintje

11. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Lekker weggooien!

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oh dat gaat hier ook gelijk weg! Als het nou 1 of 2 dagen over de datum was oke maar van een half jaar oud...:(

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als er een THT datum op staat dan kun je het na die datum wel eten zonder er ziek van te worden. Het kan alleen zijn dat de smaak achteruit gaat. Als er een te gebruiken tot datum op staat dan is het niet verstandig het daarna nog te eten. Zie ook hier: Houdbaarheid | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Maar in jouw geval gaat het wel om een hele tijd. Ik zou ook nieuwe kopen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee ik zou het niet aan mijn kind geven en zelf zou ik het ook niet meer opeten (niet dat ik olvarit eet, maar goed). Is mij veel te oud!

15. tulip

tulip Niet meer actief

haha!!!:D

ik zou het ook wegmieteren, zelf ruik ik wel aan dingen of proef heel voorzichtig (of eigenlijk laat vriendlief dat doen;)), maar niet voor die kleine.

16. adi

adi Niet meer actief

ik ben wat dat betreft ook een zeikerd :). Soms vertrouw ik niet eens die data maar ga aan alles uitgebreid ruiken. Dit omdat ik ooit bedorven kip heb gegeten die niet over de datum was, maar wij met zn tweeen behoorlijk ziek van zijn geworden (gelukkig hadden we toen nog geen kinderen).

Ik zou het echt weggooien.

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

9-2009??????????? das 8 maanden over datum!!! echt niet meer geven hoor..... jak... als zoiets niet meer goed is kan je kindje er hartstikke beroerd van worden. zou t risico niet nemen voor die paar euro!

:)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben heeeeel makkelijk en kijk niet zo nauw(wel meer met plurk)
    maar zelfs ik zou dit niet meer doen!

19. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik vind deze potjes toch wel erg ver over datum. Weggooien dus!!

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    absoluut niet. voor mezelf ok, ik kan zelf wel bepalen of iets niet meer goed is. voor de kleine zeker niet.

wil hier niet mee zeggen dat ik regelmatig iets eet wat niet meer goed is hoor.

Deel Deze Pagina