schema 12 maanden

Discussion in 'Voeding' started by sim, Dec 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoe ziet jullie schema er met 12 maand uit? wij zitten namelijk te twijfelen om een slaapje van de dag af te halen, omdat hij nog steeds niet goed doorslaapt snachts, en misschien kan hij het overdag wel goed doen met één slaapje? en verder hoe doen jullie het met de voeding enzo.

ben benieuwd, zoek namelijk echt even wat inspiratie voor een nieuw schema ;)

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    met 1 jaar had Lynn het volgende schema:
    - ' s ochtends pap
    - rond 10 uur koekje (en dan de ene dag wel naar bed, de andere dag weer niet, maar net hoe moe ze is....)
    - 12 uur brood (en als ze nog niet heeft geslapen, dan naar bed)
    - 's middags fruit (na haar slaapje of als ze 's ochtends heeft geslapen voor haar slaapje)
    - rond 16 uur wat drinken
    - 17.30 eten en toetje
    - 19 uur slaapflesje

Ik vond het lastig. Lynn kon niet elke dag met 1 slaapje. Dus ik keek vooral naar haar, wat zij aangaf. Was ze rond 10 uur echt moe, dan ging ze gewoon naar bed. Nu doet ze soms ook nog 2 slaapjes, zeker zo na de kerstdagen is ze erg moe.

3. sim

sim Niet meer actief

ik vind het ook zo moeilijk, zit momenteel ook helemaal in de clinche met die opvolgmelk. ben hem aan het wennen aan half volle, maar hij lust het echt niet, en ik kom nu steeds uit op 450ml opvolgmelk ( 3x 150/5) en hij krijgt ook nog steeds om 23.00u een flesje, anders komt hij helemaal de nacht niet door.

hij slaapt nu om 10.00 - 11.30
    om 15.00 tot 16.15
    en om 20.30 meestal doet hij er zo'n twintig min over om in slaap te komen savonds, en ik weet dat het verkeerd is, maar ik blijf erbij omdat hij anders helemaal hysterisch word. hij is echt bang om alleen te zijn in zijn bed..

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn lust ook geen halfvolle melk, ik geef haar dreumesmelk van Nestlé en dat lust ze wel.

Tussende middag krijg Lynn geen melk bij de boterham omdat ze dat slaapflesje nog krijgt. Dus krijgt ze wat anders te drinken zodat ze niet al te veel melk binnenkrijgt.

En wat als je het flesje om 19 uur probeert te geven en niet om 23 uur? Of langzaam die fles van 23 uur afbouwen? Iedere keer wat minder melk?

Lynn had dat ook op die leeftijd, duurde een eeuwigheid voordat ze in slaap viel en zonder mij viel ze niet in slaap. Wij zijn toen op vakantie gegaan en dat heeft echt een patroon doorbroken.
    Eenmaal thuis heb ik de 10 minuten regel toegepast en een bedlampje gebruikt. Dat heeft geholpen

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    die slaaptijden had Lynn ook toen ze op 2 slaapjes zat, ze ging alleen eerder naar bed 's avonds.

6. sim

sim Niet meer actief

wat fijn om te horen dat ik niet als enige bij het bedje sta!

en ik geef die groeimelk van nutrilon, volgens mij is dat ook zo'n dreumesmelk, staat op van 1-3 jaar.

hoeveel mogen ze daar eigenlijk van hebben?

en die tien minutenregel, hoe heb jij dat toegepast? ik wil eigenlijk dit ritueel wel doorbreken, maar hij is zo aanhankelijk...

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    ja die groeimelk is ongeveer hetzelfde. Die van Nestlé heeft een vanillesmaakje, misschien is dat het? Op verpakking staat dat ze met 300 cc voldoende binnenkrijgen.

tja de 10-minuten regel....10 minuten huilen - dan terug en sussen, zeggen dat ze moet slapen, zeker niet te lang blijven en weer weg - dan weer 10 minuten laten huilen en zo maar door.....
    Het was echt niet makkelijk, maar op een gegeven moment zat ik de halve avond boven :( Dus ik wist het ook niet meer en kon toen ook wel doorpakken. 2 avonden was het drama....en toen was het klaar.
    Maar je bent zeker niet de enige die bij het bedje zit......

8. sim

sim Niet meer actief

nou twee avonden kan ik denk ik nog wel aan haha, hij wordt gewoon helemaal hysterisch, gaat staan en dan zo huilen dat hij op een gegeven moment zelfs zijn adem in houdt. en dan dat snikken, ik ben daar echt te week voor dan..

ik heb t m zelf aangeleerd ik weet het..

maar van die voeding, er staat bij mij ook op dat ze bij 300ml voldoende vit d enzo krijgen, maar dan vraag ik me af, wat als je die hoeveelheid dan overschrijdt...

ik ga vanavond beginnen met afbouwen van dat flesje, ga m vanavond 120/4 geven..

kom jij ook wel eens over de 300 uit met die dreumesmelk?

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame krijgt een boterham en melk sochtends
    over de hele dag drinkt ze melk (moest van het cb)
    om 12 uur krijgt ze fruit
    14.00 anderhalf uur slapen
    als ze wakker wordt rijgt ze een liga
    17.00 17.30 avondeten en water
    en tegen half 8 nog een liga met melk
    en 20.00 naar bed

10. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn kon dat ook zo....hysterisch krijsen. Vreselijk was dat :( Maar het heeft wel geholpen. Maar het is absoluut niet de makkelijkste weg
    Sterkte dus!

Lynn krijgt ook wel eens meer dan 300 cc zuivel, zeker met dagen dat ze goed eet en drinkt. Ik doe er niet moeilijk over, geen probleem.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 12 maanden aten ze als wij aten, kregen ze borst op verzoek en sliepen ze gewoon als ze slaap hadden. De ene dag 1x, de andere dag sliepen ze 2 of 3x. Hing er gewoon vanaf wanneer ze wilden slapen.

Share This Page