nachtvoeding :-(

Discussie in 'Voeding' gestart door ristoskatje, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ristoskatje

    ristoskatje Actief lid

    28 mrt 2011
    143
    0
    0
    Mijn zoontje is 6 maand en komt nog steeds s'nachts nog geen enkele nacht doorgeslapen helaas :(

    Nu is mijn vraag hij krijgt nu flesvoeding nr 2 en las daarop dat ze 4 flessen mogen
    maar dat krijgt hij overdag en dan s'nacht nog 1 dus 5 op een dag 180+6 is dat dan niet teveel?

    Zijn schema is nu zo maar wisselt ook veel

    7.00 fles 180+6 lepeltje joh br meel en pap
    9.30 fruit
    11.00 fles 180+ 6 lepeltje joh br meel
    15.00 fles180+6 lepeltje joh br meel en broodkost
    17.30 groente en aardappel
    19.00 fles 180+6 rijstebloem en joh br meel
    3.00 fles 180+6 lepeltje joh br meel

    hij krijgt joh br meel voor het spugen en dat gaat nu een stuk beter

    het is verder een actief mannetje dus hij heeft veel nodig
    maar die nachtvoeding lijkt me overbodig maar ja hij huild en drinkt zijn fles helemaal leeg

    heeft iemand een idee?
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Een nachtvoeding is heel normaal en je kan doorslapen niet afdwingen. Gewoon die voeding geven, van opvolgmelk mag hij max 800 ml op 24 uur. Even kijken hoe je uitkomt overdag, ik zou bijv kijken of je de fles van 15 uur rustig kunt afbouwen, en ik zou ook toewerken naar een lunch (broodje met fles), miss raakt hij dan ook meer verzadigd.
     
  3. asa87

    asa87 Actief lid

    2 nov 2012
    199
    0
    0
    noord holland
    Ik zou in de nacht een kleinere fles geven 120-150 en dat steeds mindere en overdag ervoor zorgen dat het buikje vol zit.. maar zoals nescio al zei doorslapen kun je niet afdwingen en opeens doen ze het vanzelf
     
  4. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ja gewoon blijven geven en anders nog even op nr1 blijven?
    Je kunt in de nacht ook een kleinere en/of verdunde fles gaan geven om af te bouwen...
     
  5. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    5 flessen van nr 2 is wel teveel, dan krijgt hij teveel voedingsstoffen binnen. Je kunt dan beter nog even nr 1 blijven gebruiken. CB adviseerde hier zelfs om pas bij 3 flessen naar nr. 2 te gaan. (hebben we trouwens niet gedaan, maar met 4 flessen)
     

Deel Deze Pagina