hoi meiden! Onze kleine is bijna 18 maanden. Een hele tijd wilde hij uit een drinkbeker drinken. Onder maaltijden deed hij dit ook met hulp. Tijdens zijn tiende sprong wilde hij alleen maar uit zijn vertrouwde rietjesbeker drinken. Geen probleem. Nu is hij uit dat sprongetje en hij weigert nog steeds zijn beker. Heb zijn eigen beker geprobeerd, een glas of beker van ons, maar niets wil hij. Hij wil alleen uit zijn rietjesbeker. Ik bied het hem wel aan onder het eten. Iemand nog tips of moet ik het laten zoals het is en dat hij het vanzelf aangeeft?
Je kan een drink beker proberen met een plaatje op maar ik zou t ook gewoon laten. Met een rietje drinken is ook goed voor de mond spieren
Rietjesbeker is toch ook prima. Fles en tuitbeker liever niet. Dat is een stuk minder goed voor de mondmotoriek.
Mijn dochter had ook zoiets rond die leeftijd, zij ging zelfs terug haar de fles. Het ging vanzelf over na een paar weken. Ik gaf haar wel maar twee flessen per dag van 200 ml, en voor de rest bood ik haar beker aan. Zo kreeg ze in elk geval voldoende vocht binnen en na een tijdje pakte ze gewoon haar beker weer.