Ik wil dat mijn zoontje ook af en toe vis eet, maar welke soorten vis is kan je het beste geven aan een baby en, omdat ik niet zo goed kan koken, hoe bereid je die dan voor? Hij is nu 7 maanden en vind alleen maar aardappeltjes lekker, terwijl hij ook wel pasta of witte rijst mag. Bij pasta of rijst spuugt hij alles wel eruit en alleen maar kokhalzen. Hebben jullie tips voor me? Gelukkig vindt hij wel alle soorten groenten lekker en ook is hij dol op rundvlees en kip. Ik heb een paar keer geprobeerd kant en klare groentepap met vis te geven, maar dat vond hij niet lekker. Eerlijk gezegd vond ik het zelf ook niet echt smakelijk ruiken. Daarom wil ik ook zijn vispapje zelf maken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Geef je alleen maar zelf gemaakt of ook wel eens een potje? In potjes heb je ook met vis, tonijn bijvoorbeeld. Tja, ik zou gewoon ipv vlees dan vis door zijn hapje doen. Of probeer eens vis apart. Bijvoorbeeld witte vis. Gewoon even in de koekenpan bakken en dan de stukjes geven. Vis is heel makkelijk om te maken. Je kunt het ook in de oven doen: schaal invetten, witte vis erin en dan kwartiertje op 200 graden bijvoorbeeld. Hier is ze gek op zalm, dat kan je gewoon bakken in de pan, net als vlees. Met een beetje olie of boter. Is ook heel zacht dus makkelijk weg te krijgen.
vanaf wanneer mogen ze eigenlijk vis? Mijn zoontje is natuurlijk nog te jong denk ik maar mijn vader bakt op zondag altijd vis meestal tong. Vanaf wanneer mogen ze dat?
tomg, heerlijk! Ik weet niet precies vanaf wanneer, maar de potjes met vis beginnen vanaf 8 maanden (althans bij Olvarit)
Hoi, hier eten we elke week wel 1 a 2 keer vis. Vaak kabeljouwfilet, zalm of tonijn. Heerlijk vind hij het
Hier ook 2 keer per week vis, zalm vind hij heel erg lekker en vis met een korstje. Ik panneer dan de vis zelf. Beschuit fijn maken en dan wat kruiden erdoor (knoflook,peterselie, paprikapoeder,basilicum) vis door een geklopt eitje rollen en dan door de panneermeel en in de pan, errug lekker. Een goede en zoutloze (of er moet zout in de beschuit zitten?) variatie op vissticks.
olvarit heeft ook vis vanaf 6 mnd. dat is zalm. Die vind mijn zoontje erg lekker, maar de koolvis van de friso vind ie heel erg vies! Ik moet zeggen, het 'stinkt' ook echt naar vis! Heel raar..
Mag ik ook, bijvoorbeeld een keer per week, tonijn uit blik geven? Of moet het echt vers zijn?? vis uit olvarit potjes vindt hij vreselijk en daarom moet ik het echt zelf maken, maar ik dacht zelf ook aan kabeljauwfilet. Lijkt me echt lekker ook
Hier kregen ze gestoomde zalm en koolvis, maar dat gaf ik nog niet met 7 maanden hoor! Tot een jaar hoeven ze geen vlees, dus dat gaf ik ook niet. Met 7 maanden zaten ze hier net aan de groente. De zalm stoomde ik in de magnetron (gewoon recept uit boekje bij magnetron), echt supermakkelijk, of ik deed het met wat kruidenboter erop in een stuk aluminiumfolie, en dat ging dan bovenop de aardappelen in de pan of even in de oven.