schema 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by takhen, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Pffff en ik maar een grote mond over begrijpen lezen tegen iemand anders, hahaha! :) Ik had het wel gelezen maar het was niet helemaal geland dat jij de TS was, ahem.

Anyway, fijn dat je je kan vinden in een nieuw schema/ritme/tijd. Soms is het maar iets uitproberen, toch? Mini1 luncht trouwens rond 12 uur en dan rond 18 uur avondeten en dat gaat prima eigenlijk. Ze krijgt wel iets tussendoor 's middags na haar slaapje maar niet meer dan rozijntjes of een soepstengel maar ze is dus ook geen grote eter.

Succes!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een BS post zeg... Ik heb medelijden met jouw kind omdat zij zo'n bevoordeelde moeder heeft.

Mijn zoon drinkt liever dan dat hij eet. Beperken we het niet een beetje, eet hij te weinig en drinkt hij teveel.
    Dus, 'gil' geen dingen waar je geen weet van hebt

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik gil geen dingen waar ik geen weet van heb,dat zou jij moeten doen met je bevooroordeelde mening over mij:(:(
    mijn zoon van 18 jaar en mijn dochter van 14 jaar hebben een perfect gebit ondanks dat ze altijd water om te drinken binnen handbereik hadden staan!:$:$:$;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geweldig dat je kinderen genetisch goeie tanden hebben en ik reageer niet op jouw (overdreven) reactie op de tandarts post. Ik reageer op jou omdat je geen ruimte laat voor de ideeën en redenen van een ander (met je smileys etc). Het is trouwens geen vooroordeel dat je bevooroordeeld bent, je hebt het me inmiddels bewezen.

Er zijn goeie reden waarom sommige kinderen niet altijd drinken (of dit nou water, thee, limonade of wat anders is) tot hun beschikking moeten hebben staan. En het zou je mooi staan wanneer JIJ daar voor open zou staan. Stel meer vragen en vind minder.. daar wordt jij een stuk slimmer van kan ik je garanderen! ;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

okeeeeee!! Wat een bijzonder topic.

Maar goed ts, hier ons schema.

8.00 uur ontbijten met een boterham/cracker/muesli of pap en melk erbij (niet bij de pap en muesli natuurlijk;) en fruit
    9.30 drinken en fruit
    11.30 lunch net als ontbijt (soms iets lekkers zoals pannenkoek of tosti of knakworstjes of ei) ook met melk
    12.00 slapen tot 14.00/14.30
    15.00 tussendoortje (meestal eerst fruit, dan rozijntjes of koek) en drinken
    18.00 uur avondeten
    19.00 uur/19.30 naar bed.

Hier dus ook iemand die een schema heeft en dingen op gezette tijden doet, dan gaat al vanaf haar geboorte prima. Ze heeft er echt behoefte aan. En tuurlijk wijken wij ook wel eens af, zoals vandaag liepen we rond middageten in de stad en hebben we daar lekker gelunched. Nu ligt ze dan ook pas net in bed. Schema's zijn er natuurlijk ook om vanaf te wijken.;)

Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar wil nog even op het drinken reageren. Hier ook een kind dat op gezette tijden drinkt, want anders drinkt ze nl niks. Echt helemaal niks. Daarom zet ik haar en s ochtends en s middag 1 a 2 keer aan tafel om een beker leeg te drinken. Ik heb het ook wel eens gewoon op tafel laten staan, maar dan drinkt ze letterlijk 2 slokken op een hele dag. Nu wil ze weer spelen als ze aan tafel zit en drinkt zo haar bekertje leeg. Wanneer ze tussendoor om drinken vraagt ben ik de eerste die vliegt om het te halen, dat begrijp je. Maar het is nog nooit gebeurd.

6. tulip

tulip Niet meer actief

en het zou ook fijn zijn als mensen wat minder snel veroordeelden, want dit is al lastig genoeg. Ze drinkt echt veel en veel te weinig. We zijn er ook al voor bij de dokter en al geweest, maar ja, die kunnen daar natuurlijk ook weinig mee.

Ik ben blij dat wij nu een manier gevonden hebben, waarbij ze buiten de melk nu 200/250 cc drinkt op een dag, dus hoef ik niet te horen dat mijn kind zielig is.

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn gaat savonds tussen 19:30 en 20:00uur naar bed, en slaapt dan (met vaak wel wakker worden, is een slechte slaper) tot de volgende dag 7:00. Tussen de middag tussen de 1,5 en3 uur.

Mijn vriend is savonds ook pas na 18:30 thuis, maar Finn en ik eten meestal tegen 18:00 en dus is vriendlief er dan niet bij. Die eet dan alleen...
    Soms lukt het wel om op hem te wachten en dan eten we (dus ook Finn) rond 18:45. Als dit gebeurd gaat hij ook wat later naar bed (20:30 ongeveer)

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een schema voor onze jongens:

±7.30 wakker worden
    ±8.30 ontbijt --> meestal pap, soms brood met beker melk
    ±10.00 fruit met beker drinken
    ±12.30 middageten --> meestal brood met beker melk
    ±13.00 middagslaap
    ±16.00 wakker worden --> vaak een tussendoortje met drinken
    ±17.30 avondeten --> warme maaltijd met toet en beker drinken
    ±19.00 in bad
    ±19.45 pap
    ±20.00 lamp uit :)

Of ze 's middags nog een tussendoortje hebben, hangt ervan af hoe lang ze slapen. Gemiddeld zijn ze om 4 uur wakker, maar gezien het best wel slaapkopjes zijn, zijn ze ook wel eens pas om 5 uur wakker, dan krijgen ze echt geen tussendoortje meer voor het avondeten.

Als ze om drinken vragen hangt het ook wel van het tijdstip af. Vlak voor het eten krijgen ze geen beker drinken, want dan zit hun buik al vol. Ze raden als je op dieet bent niet voor niets vaak aan om voor je gaat eten een glas water te drinken. Als het echt warm is, is het wel al wat anders natuurlijk, maar ze drinken zo verdeeld op de dag al genoeg voor wat ze nodig hebben. En als ze er om vragen en het kan wel, dan krijgen ze het ook. Vaak vragen ze tussen de middag om een 2e beker. Prima dan toch :)

En tijden zijn altijd maar een houvast. Kan als het zo uitkomt ook eerder of later zijn. Het is ongeveer hoe de gewone dagen lopen.

9. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

Apr 17, 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ik heb hetzelfde probleem.
    mijn dochter word half september 2 en ook zij wilt dus niet meer slapen 's avonds. normaal ging ze om 19u naar bed, maar als we dat nu doen dan word ze tussen 21u en 23u weer wakker, waardoor we dus de halve nacht in de woonkamer zitten.
    gisteren had ik het er met mijn partner over om dan misschien haar middagdutje weg te laten, maar ze had hem vandaag echt nog nodig, dus dat is het niet. meestal slaapt ze dan van 11u tot 13u..

maar wat moeten we dan, haar pas om 21u op bed leggen?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

korter laten slapen 's middags

11. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier slapen ze smiddags altijd nog ffe... rond 1 uur erin en 3 uur smiddags eruit.... dan eten we rond 17.30 en gaan ze om 19.30 in bad en naar bed... alles er tussenin doen we vanalles, vaak lekker naar buiten, kinderboerderij, of even de stad in en dan mogen ze allebei lopend mee.... misschien proberen wat meer te ondernemen zodat je kindje moe word? tenminste als je dat nog niet doet hoor!

Ik zou die potjes zowiezo niet meer doen voor een 2 jarige...

en je kunt proberen het middagslaapje te skippen en in die tijd dat je kindje normaal gesproken naar bed ging wat te gaan doen... dan rond 17.00 uur eten en dan eens kijken wat de beste tijd is om te gaan slapen...''
    '
    vaak is het een kwestie van uitproberen hoor!

succes!

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    je hebt al heel wat reacties gekregen, maar ik geef er ook nog maar ff 1.

Gijs ( volgende week 2) eet 's avonds alleen of met mij ( afhankelijk of ik weg moet) Mijn man is 's avonds rond 19.30 pas in huis, dus dan eten we samen of hij alleen..

Tussen de middag eten we wel samen.. tenminste.. proberen we.. Soms is Gijs echt aan een broodje toe en daarna op bed, terwijl wij dan nog niet aan eten toe zijn..

Gijs zn eet-tijden zijn anders dan die van ons: ontbijt tussen 7 en 7.30, lunch 11.30-12.30 en avondeten rond 17.30-18 uur..
    Wij eten vaak rond 8-8.30 12.30-13 en rond 19.30.. M.a.w.. We zitten niet vaak als gezin aan tafel.. Dat heeft op dit moment ook geen prioriteit, het zou betekenen dat mijn man zijn werk helemaal om moet gooien en dat is lastig..

Wat slapen betreft... Ik leg Gijs na t middag eten op bed en zie/hoor wel wanneer hij wakker is.. Als t echt te gek is maak ik hem wel wakker..( dan heeft ie bijna 3 uur liggen pitten..)
    's Avonds breng ik hem tussen 18.30 en 19 uur naar boven en meestal speelt ie nog wat... maar al vrij snel is t stil en slaapt ie alweer..
    Gijs heeft kennelijk de slaap nodig..

Wat t eten betreft... Ik heb zo'n baby-cooker ( stoom-geval) en maak daarin eten voor gijs.. vlees maak ik wel voor ons allemaal.. dat stook ik dan later weer warm als wij er aan toe zijn..

Als ik 's avonds ook op pad ga dan eet Gijs met onze pot mee.. Anders krijgt hij zn eigen variant uit de steamer.. Potjes is ie echt uit.. en zo eet ie eigenlijk hetzelfde als ons..alleen apart klaar gemaakt..

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Met 2 jaar en nog steeds is dit ongeveer de dagindeling van mijn zoon (schema klinkt mij iets te inflexibel in de oren)

Rond 8:00 uur ontbijt
    Rond 12:30 uur lunch
    Van 13:0 uur tot 15:00 a 15:30 uur middagslaap
    Rond 18:30 uur met z'n allen avondeten (vanaf ongeveer 1 jaar eet hij met de pot mee).
    Rond 19:30 uur naar bed

Drinken niet op vaste momenten, maar wanneer hij het aangeeft. Ik houd wel een maximum en minimum aan. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij niet wil eten omdat hij te veel gedronken heeft.

Share This Page