schema 2 maanden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Aliciaa, May 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aliciaa

Aliciaa Lid

Dec 17, 2014
    20
    0
    0
    Hi moeders,

Ik vroeg mij af wat jullie schema is bij 2 maanden en of jullie al een vast ritme hebben qua eten en slapen?

komen ze ook om de 3 uur of 4 uur voor voeding

Hier is het elke dag namelijk anders.. de ene x om de 4 uur en andere x om de 3 uur

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier eigenlijk vanaf dag 1 een schema gehad, de eerste weken gewoon 7 voedingen, elke 3 uur (inclusief 1 nachtvoeding)

Vanaf de leeftijd van 3 weken werden het 6 voedingen, elke 4 uur (inclusief 1 nachtvoeding).

Vanaf 6 weken ging hij ineens doorslapen en werden het 5 voedingen elke 4 uur of 3,5 uur
    De tijden variëren wel, ligt eraan hoe laat hij wakker wordt (aan de hand daarvan ook of hij elke 3,5 of 4 uur een fles krijgt), in elk geval is de laatste fles altijd om 22:30.
    Hij meldt zich niet snel zelf, dus ik hou de tijden in de gaten, drinkt zijn flessen wel bijna altijd leeg.

3. Aliciaa

Aliciaa Lid

Dec 17, 2014
    20
    0
    0
    Hoeveel voeding geef je dan? :D

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier was het met 2 maanden geloof ik 6/7 voedingen van 120 + 4 per 24 uur, maar er zat ook totaal geen ritme in eigenlijk.
    Wel probeerden we rond die leeftijd de laatste fles rond 22.00 te geven, vaak kwam hij dan weer tussen 3.00-4.00 en dan overdag zat er inderdaad zo'n 3 uur tussen. Soms 2,5 en dan weer 4.
    Mocht je graag een vast ritme willen dan kan je de dag altijd op dezelfde tijd beginnen, vaak zie je dan wel een bepaald ritme ontstaan.
    Maar hier heeft het echt wel een paar maanden geduurd voor er een ritme kwam en dat was ook nog eens een vreemd ritme eigenlijk. :p

5. VSC

VSC Niet meer actief

Ons dochtertje krijgt overdag 4x 150+5. En s nachts drinkt ze 2x ongeveer 90ml dus ik hoop dat die nachtvoedingen snel niet meer nodig zijn :D
    Ze komt dus elke 4 uur ongeveer maar verschilt ook wel hoor. Vandaag heeft ze alweer meer dan 700ml op

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Met 2 maanden wisselde het bij mij ook nog. Overdag wel om de 4 uur, maar in de nacht was het steeds anders. De ene keer sliep zl 6 uur aan een stuk, dan weer 5 of 7 uur. Afhankelijk van de nacht gingen we zo dus op de dag door.

Op een gegeven moment ben ik wel de dag standaard om 7 uur gaan starten. In de nacht heb ik nooit meer dan 90+3 gegeven. Zl ging daarmee prima verder slapen. Naar mate hij langer ging slapen werd dat flesje dus kleiner. En dan dus om 7 uur gewoon weer de eerste fles.

7. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Met 2 maanden voedde ik nog gewoon op verzoek. Ik zorgde wel altijd dat we niet boven de 750ml uit kwamen. Dus kwam mijn zoontje eerder dan 3 uur, dan kreeg hij minder. Kwam hij later, dan kreeg hij wat meer.

Sinds 10,5 week zit hij ineens uit zichzelf op schema 7-11-15-19-23.

8. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Hier ook een dochtertje van 2 maanden. Ze kreeg tot maandag 6 keer 100cc en de laatste voeding om 23.00 uur 135cc. Maandag bij consultatiebureau geweest en ik mag naar 6x 135cc en de laatste voeding naar 150cc. 's nachts is het steeds anders. Gisternacht kwam ze na 5,5 uur en vannacht weer na 3,5... Ze krijgt iedere 3 a 3,5 uur. Maar ik moet zeggen, ik heb wel een hongerige baby, ben ook al over op de Nutrilon Forte..

Share This Page