Cyclus na bevalling/ tijdens borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi dames,

21 Juli ben ik bevallen van ons zoontje. In oktober ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden. Voor de zwangerschap had ik standaard een cyclus van 26 dgn; dag 14 eisprong en 12 dagen later ongesteld. Prima en super regelmatig. Dit ondanks mijn lage amh (vervroegde overgang)

Mijn cyclus nu is echt knudde. Tussen de de eerste en tweede en tweede en derde menstruatie zat weer keurig 26 dgn. Daarna werd mijn cyclus steeds korter. Vandaag ben ik weer ongesteld geworden, na 20 dagen al! Ik had afgelopen zaterdag mijn eisprong en nu 4 dagen later alweer ongesteld.

Is dit normaal? Komt dit door de borstvoeding (geef ik nog steeds)? Of kom ik nu serieus in de overgang? Pfff... Vind het akelig, voel me hierdoor ook opgejaagd om een keuze te maken of ik terug de mmm in wil voor een tweede kindje.

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben juist erg regelmatig ongi en dat was ik eerder niet. Ik gaf tot 2 weken geleden nog bv.

3. maria04

maria04 Niet meer actief

Ik ben nu pas ongesteld na 16 maanden en de eerste keer in 5 jaar

4. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    vandaag weer ongesteld geworden. bijna 7 weken na de bevalling

had best nog weg mogen blijven

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik werd na 4mnd ogs, daarna 6w cyclus. Ik denk dat het door de bv komt maar dacht dat je cyclus na een bevalling sowieso anders is als ervoor.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    IOja Kiek, bij de overgang verwacht ik juist steeds langere cyclus ipv kortere.

Deel Deze Pagina