Damien is nu 9,5 maand en ivm de warmte willen we hem extra vocht aanbieden. Hij drinkt echter niet veel dan, niet uit een open beker, tuitbeker of fles. Water, diksap, thee, maakt niet uit. Hij moet blijkbaar nog aan het idee van iets anders dan melk wennen. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Vindt hij fruit lekker? Je kunt hem met dit weer extra waterige fruit geven, een bakje meloen, druifjes enz. Hier zijn ze daar dol op, en krijgen daarmee ook veel vocht binnen.
Hier een meisje die een slechte drinker is. Haar melk drinkt ze vaak wel op, maar van ander drinken moet ze maar weinig hebben. Ik bied nu ook alleen sappig fruit aan, dus bijv. geen banaan. Als hij zijn flessen altijd goed leegdrinkt kan je ook 10cc extra water in de fles doen. Krijgt ie toch ook wat extra's binnen.
O dat kan natuurlijk ook. Heb wel een fruitetertje ja: gisteren heeft hij een halve galiameloen op. Misschien ook wat vaker soep geven.
mijn zoontje dronk ook geen sap, maar op het kdv hebben ze uitgevonden dat hij het warm wel lekker vind... Nu heeft hij vandaag met dit warme weer lekker warm sap op
- Extra water aan z'n flesjes toevoegen. - Fruit met veel vocht aanbieden (watermeloenen zijn weer te koop!) - Waterijsjes aanbieden. - Mischien als jij voor jezelf een grote kan limonade of ijsthee maakt dat hij het dan wel wilt omdat jij het ook drinkt? - Aan een manderijntje/sinaasappeltje laten sabbelen? Succes ermee! Mijn mannetje is gelukkig dol op water.
Miss is je kindje er nog een beetje jong voor, maar Quincy drinkt ook altijd heel erg slecht en vind het nu wel helemaal leuk om uit een pakje (met rietje) te drinken. Ze drinkt dan veel meer als normaal. Miss. kun je dat proberen.
toen onze jongste zo jong was deed ik de flessen voller met water en water bij het warme eten en de pap.
Ik lees dat er dus genoeg opties zijn! Hij heeft vandaag een klein waterijsje van de AH helemaal op. Morgen ga ik watermeloen halen.