Is er nog hoop voor de aardappel? (dreumes)

Discussion in 'Voeding' started by Mamatss, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Rond de 11 maanden stopte mijn meisje ineens met het eten van haar warme hap. Ook haar lievelingshappen wilde ze niet meer: bruine bonen en stamppotten.

Nu, bijna 17 maanden oud, eet ze weer redelijk (voor een dreumes) maar aardappel en bruine of witte bonen weigert ze pertinent. Het gekke is dat ze erwtensoep, toch ook een melige hap, heerlijk vindt.

Mijn vraag is: is er nog hoop voor de aardappel? Wat zijn jullie ervaringen?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Geef je de aardappel los? ik heb vanaf begin prakjes gemaakt en altijd gegeten (ben verwend.. ;)) maar losse aardappel vind ik ook niet lekker, evenmin als bonen. kan dat het zijn? bonen opleuken met saus ofzo helpt dat ook?

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Ze werkt aardappel en bonen in alle verschijningsvormen weer uit haar mond, zelfs frietjes ;)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Aha.. Mm dan zal ze het toch wel niet lusten denk ik. dat kan ook wel weer aeranderen trouwens hier al vaak gezien. Ikzou vol blijven houden als jij dat wilt tenminste, maar zonder te pressen. Groente is belangrijker, hoe gaat dat? Want je eet niet altijd bonen denk ;)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier juist een aardappeleter! In alle vormen en soorten...
    Heeft ze een 'negatieve ervaring' gehad met aardappel/bonen?
    Een keer overgegeven na dat gegeten te hebben of pijn in haar mond gehad van bijv doorkomende tanden/kiezen bij het eten van aardappel/bonen?
    Het kan namelijk ook zo zijn dat ze die smaak daarmee associeert...

Gewoon af en toe aan blijven bieden, kan goed weer veranderen!

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier at ie altijd alles met smaak op, is toen in de fase van het slechte eten beland, heeft nu toevallig weer een paar dagen goed gegeten...maar aardappels (met groente) is hier ook het minst favoriet, meneer is dol op pasta en sinds een paar dagen op komkommer. Blijf het ook maar aanbieden, zowel los als geprakt...moet wel zeggen dat zowel man als ik ook geen echte gekookte aardappel met groente mensen zijn, zal misschien ook in de genen zitten zoiets?!?

7. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Nee, geen negatieve aardappelervaringen gehad. Zelf ben ik inderdaad ook niet zo'n aardappeleter, maar stamppot dan weer wel.

Pasta en rijst vliegen naar binnen en vandaag met veel succes soep van gele linzen :)

Groenten eet ze wisselend, dat wisselt per dag.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Stamppotten gaan er hier ook goed in, zowel bij zoon als bij ons :D
    Ik maak de laatste tijd ook regelmatig zelf soep, met veel groente erin en dat vindt ie ook heerlijk...

Share This Page