HELP!! koemelkallergie drinkproblemen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eiland, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft sinds 5 weken op verdenking van koemelkallergie Nutrilon Pepti.
    (de klachten die hij had: Verstopping, veel spugen, veel huilen, rusteloos, niet willen slapen, uitslag/pukkeltjes in zijn gezicht, flessen niet opdrinken, daarna erg huilen.)
    Sinds hij over ging op de pepti hadden we een heel ander kind..
    Na overleg met de huisrts hebben we, omdat het met deze voeding in een keer zo veel beter ging, nog niet de test gedaan om te kijken of hij weer heftig reageerd op de oude voeding.

Maar...... Sinds een week (word langzaamaan erger) is hij weer erg rusteloos, heel erg huilerig en gillen!! Hij drinkt zijn flessen (180/6) half leeg, de rest krijg ik er echt niet in, en hij wil dan natuurlijk na 2 uur weer drinken, om dan vervolgens de fles weer maar half leeg te drinken. Ook snachts komt hij weer elke 3 a 4 uur, terwijl hij eerder gewoon ongeveer 8 uren achtereen sliep snachts.
    Hij spugt weer een beetje af en toe, maar lang niet zo erg als met de oude voeding, en de stoelgang gaat gelukkig nog wel goed.. Maar hij is zo overstuur telkens..

Nou ben ik bang dat deze voeding mischien niet genoeg is, dat de allergie zich toch verder heeft ontwikkeld en dat we een stapje hoger moeten?
    Vooral de laatste dagen is hij namelijk helemaal zichzelf niet, maar afgelopen dinsdag heeft hij zijn 2de prikjes gehad, dus ik dacht dat het mischien ook daardoor kan komen?

Wat raden jullie me aan om te doen?
    - Morgen naar de huisarts om te overleggen?
    - Toch kijken met de oude voeding of hij daar erg heftig op reageerd, om zeker te kunnen zijn of hij wel echt koemelkallergie heeft?
    Zo ja, welke voeding zal ik dan nemen? De standaard, of de omneo? de omneo gebruikte hij namelijk, omdat hij dus erg last van zijn stoelgang had, maar daar werd het helaas niet echt beter van, alleen dus van de pepti werd het beter..

Ik weet het gewoon echt even niet... Help!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als een kind het beter doet op pepti dan is één fles oude voeding vaak al voldoende om een KEA aan te tonen. Zou lekker doorgaan met de pepti.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Heeft je kindje misschien ook nog last van (verborgen) reflux? Kan ook het gillen etc verklaren want als het omhoog komt brandt het zuur en dat doet pijn.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar blijkbaar heeft ze dus nog steeds problemen ;)

5. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat slechter slapen en de fles niet leeg willen drinken, dat kan ook een sprongetje zijn. Heeft onze dochter op dit moment ook.

6. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ja een sprongetje zat ik ook aan te denken.
    Het is alleen zo vreemd dat hij erg veel spugde altijd, maar sinds de pepti helemaal niet meer, maar hij spugd ook weer meer sinds een paar dagen, vooral vandaag was dat er veel.

Hij heeft idd reflux, spugde hele sloten maagzuur, hij gebruikt nu sinds een tijdje losec, en dat gaat prima. We hebben gekeken of hij daar zonder kon toen we erachter kwamen dat hij met de pepti niet meer spugde, maar toen we even minderde met de losec kreeg hij weer enorm veel maagzuur boven..

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Het kan heel goed zijn dat pepti te licht is voor hem. Mijn zoontje reageerde er eerst ook goed op, maar na het provoceren ineens helemaal niet meer. Pepti bleek te licht.
    Bij mijn dochter hetzelfde. Reageerde in eerste instantie goed op friso pep en na een paar weken kwamen de symptomen langzaam terug. Nu heeft ze allergy care.
    Ik zou aanraden om over te stappen naar een sterkere variant, om te zien wat dat doet. Je merkt dan snel genoeg of pepti inderdaad te licht was.

Wat betreft sprong, daar hoort spugen niet bij, dus denk niet dat het dat is.

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik dacht ok meteen aan verborgen reflux hier ook 2 met dit euvel was echt een vreselijke tijd, maar hier aan de nutramigen gegaan want pepti was niet genoeg alleen de jongste weigerde dit te drinken dus die krijgt peti wel nog een beetje exzeem af en toe maar z edrinkt dit wel goed.
    met verb reflux willen ze vaak ook meer drinken om de pijn te verzachten

zou even een verwijzing vragen voor de kinderarts.

Deel Deze Pagina