Hoeveel eten aanbieden?!

Discussion in 'Voeding' started by Jo85, Jul 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn zoontjes is een goede eter en vind bijna alles lekker wat ik hem aanbied. Maar van een aantal producten krijgt hij maar geen genoeg.
    Brood is daar een van. Ik geef m een broodkorstje van een licht bruin brood en hij smikkeld het zo op en wil nog meer maar zo eet hij dus al rustig een 3/4 boterhammetje op. Hij wil er niks op hebben, wat ik prima vind,maar het lijkt zoveel...

Groentes, aardappeltjes en sinds vorige week zijn vleesje vindt hij heerlijk dus hij is ook oprecht boos als ik niet meer heb.
    Fruit vindt hij helemaal het eind daar valt dan ook niet tegen te lepelen.
    Ik bied alles vers aan en bereid zelf zijn hapjes...
    Moet ik hoeveel heden van 200gr aan houden?! Is dat niet te veel voor een baby van ruim zes maand?!
    Hoeveel brood mag hij nou daadwerkelijk hebben?!
    Of niet miepen en gewoon eten geven wat hij wil hebben?!
    Hij drinkt nog drie soms vier voedingen bij mij aan de borst verder accepteerd hij geen drinken nog en dat vind ik ook prima hij lrijgt 1x per dag een tuitbekertje met een klein beetje biologische rooibosthee om mee te spelen/oefenen.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat betreft groenten mag je zoveel geven als ie op zou kunnen, fruit zit een maximum van 3 per dag en brood zou ik niet onbeperkt geven ivm het zout wat er in zit.
    Maar 1-1,5 boterham per dag moet wel kunnen (al zijn we hier pas met 7 maanden begonnen met brood). Misschien kun je wat meer richting volkoren brood geven, vult wat meer??

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mij werd aangeraden om te oefenen met een broodkorstje maar hij vind het zo lekker. en ook werd aangeraden om te beginnen met licht bruin brood ivm de vezels dat zijn darmpjes rustig kunnen wennen aan de vezels.
    Maar ik zou dus wel al donker volkoren kunnen geven?!
    Zijn ontlasting is momenteel wel wat hard en hij poept ook wat moeilijk...

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze dochter is ook ruim 6 maanden en is ook zo'n lekkere eter. Lust alles en smikkelt er lekker op los.
    Ik geef haar maximaal 200 gram fruit, 200 gram groente/aardappels en een halve boterham per dag. Vind het anders ook wel erg veel worden voor haar leeftijd.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    3/4 boterhammetje, is driekwart, of 3 a 4 boterhammen? 1 of 1,5 boterham moet makkelijk kunnen hoor. En qua hoeveelheden, pureer je alles nog glad? Dat lepelt natuurlijk lekker makkelijk naar binnen. Als je zou beginnen hem stukken te geven, dan doet hij er langer over.

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    eens met suusjeuh en daardoor voelt ie zn verzadiging beter en sneller.
    Mijn zoontje at ook direct vanaf 6 mnd heel goed/veel, broodkorsten vooral, pas vnaf 8 mnd 2 boterhammen. Verder vers fruit zo uit zn hand of soms grof geprakt, idem met groente

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Je hebt ook licht volkoren brood, gewoon volkoren brood en dan van dat donker volkoren brood. Ip kun je met dat licht volkoren brood best beginnen hoor... hebben wij volgens mij meteen gegeven.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee het is driekwart boterham...

Het fruit en groente pureer ik wel maar niet glad. Er zit echt nog structuur aan en veel stukjes. Maar meneer is GEK op stukjes in zijn eten hij heeft nu de grootste lol met al die stukjes in zijn mond dus eten word nog lekkerder...

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Hier ook zo'n heerlijk eter vanaf dat ze 6 maanden was..
    Ze weigert nooit iets en is ook altijd boos als iets op is.

Ik geef haar om 12 uur 200 gr groente+aardappels+vlees en een kopje vanille yoghurt toe.
    Om 16.00 geef ik haar 200 gr fruit of 2 stuks verse fruit.
    Ik moet echt die hoeveelheden aanhouden want ze blijft doorhappen;)

Ik ben trouwens overgegaan van 100 gr fruit naar 200 gr fruit toen de middagfles eraf was..

Share This Page