Mijn zoontje is nu 8.5 mnd, omgerekend 6,5 (e vroeg geboren) Alleen nu is de 2e fles een vreselijke drama! Hij wil soms echt gewoon NIET drinken! Maar hij eet opzich ook nog niet veel.. Fruithapje een potje of vers krijgt hij meestal niet op, en avond eten gaat er misschien maar de helft in. Heb het gevoel dat hij erg snel vol zit. Nu geef ik hem sinds een halve week een avondpapje van bambix voor het slapen gaan, zodat ik toch nog een beetje het idee heb dat hij wat vitaminen etc binnenkrijgt. Maar wanneer mag je nou over naar 3 voedingen? Deze week ga ik beginnen met brood, af en toe krijgt hij al wel eens een beetje maar ook dat verveelt hem snel...
Hier nog 4 flessen omdat ze dit gewoon nog graag willen. Nu eet Devin de bijvoeding nog niet goed, maar Carmen wel. En toch willen ze allebei nog 4 flessen. Heb 3 geprobeerd maar daar waren ze nog niet aan toe.
Jesse krijgt nu 3 flessen. Hij eet een potje fruit (nu we op vakantie zijn wisselen we af, thuis altijd vers), en een potje groente leeg of bijna leeg. Daarnaast eet hij ook een sneetje brood (soms met en soms zonder korst). Hij eet sinds een week zoveel. Paar dagen geleden ben ik dan ook naar 3 flessen gegaan en dit gaat goed.
wij hebben de 3 uur fles laten vallen voor een bakje volle yoghurt (is begin heel zuur, maar vinden ze vaak wel lekker) dit werd mij geadviseerd bij CB omdat ik zei dat hij ook geen fles weg wilde. hij drinkt geen sapjes, at niet echt goed een koekje ofzo en yoghurt wilde hij wel, gaat nu dus heel goed. hij krijg s ochtends en 's avonds een fles van 180+6 dan tussen fruit en groente en bij de boterham krijgt hij 120+4 (sinds een weekje drinkt hij die ook niet helemaal meer leeg dus kan die ook naar 90+3 Gewoon proberen zou ik zeggen!
Dat is misschien wel een idee... alleen mijn zoontje krijgt niet zoveel op. fruit moet ik ook al verdelen in 2x. Lastig soms hoor.. en hoeveel vocht moeten ze eigenlijk per dag hebben?
Hier met 6,5 maand. Maar dat was met een jochie dat zijn boterham, fruit en groente al goed at (in een maand tijd). Ik geloof dat 700-1000cc het advies was. Dus naast die 3 flessen misschien nog een beker/fles water of thee (of sap), en een toetje. Misschien gaat hij juist wel beter eten zonder die 4e fles? Dat hij dan meer behoefte krijgt aan vast voedsel?
Hier was het effect van het laten vallen van de 4e fles dat hij juist fruit en groente heel goed ging eten. Niet dezelfde dag maar binnen een paar dagen at hij van beiden en groot schaaltje! (is denk ik ong 200 gram)
met 6 maanden gaf ik nog 3 flessen. 8.00 uur fles 180+6 9.00 uur fruit en thee/water 12.00 uur 1 bh en 180+6 15.00 uur soepstengel/rijstewafel en thee/water 18.00 uur warme maaltijd 20.00 fles 180+6
Ik geef sinds 2 weken 3 flessen en dat gaat goed....Nou eet ze wel heel d'r fruit en groente op. Brood krijgt ze nog maar de helft van maar ben het langzaam aan het opbouwen. In de middag krijgt ze nog een beetje drinken......
Finn kreeg met 6,5 maand 3 flessen. Toen at hij bijvoeding helemaal goed (groente, fruit en ook een boterham). Ik merkte toen ook dat hij daar gewoon aan toe was, die 4e fles ging toen gewoon niet op...
Zoon at hier zijn groente toen we een fles lieten vervallen. Dus misschien is het tijd om naar de drie flessen te gaan