geen pet&geen zonnebril...iemand een tip ??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miran6, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Mijn zoontje wilt geen zonnebril op en geen petje op.
    Nu smeer ik hem goed in, en ook zijn hoofdje,..
    maar iemand een tip voor de zon , tijdens het fietsen of buiten spelen ??

Groetjes

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wij hebben eigenlijk ook dat probleem. Wij smeren ook goed in met factor 50 en meerdere keren per dag. Tussen 12.00 en 15.00 uit de zon, maar dan slaapt hij toch. En verder voor zover het kan onder de parasol.

Wij blijven het wel steeds proberen. Zo af en toe accepteert hij het wel

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

zonnebril houdt mijn zoontje ook niet op, maar een pet gelukkig wel. heeft wel heel wat moeite gekost, maar hij lijkt het nu te snappen dat hij op moet als hij naar buiten gaat.
    blijven proberen is dus de tip (wat dus betekent 100x per dag dat ding van de grond rapen en weer op zetten)
    ik zette hem vaak op en dan gelijk ergens mee afleiden, speelgoed oid. dan "vergeet" hij even de pet-issue en heb je kans dat hij hem wat langer op houdt.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    idd even afleiden
    en zo'n bandero? weet ff niet hoe het heet:( zo'n lappie stof om zn hoofdje knopen..

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier willen de kinderen ook niets op dr hoofd. Niet in de winter en niet in de zomer. Ik moet ook zeggen dat ik er zelf ook een vreselijke hekel aan heb, dus ik snap ze wel hoor ;)!

Maak er hier dus ook echt geen strijd van. We proberen ze wat in de schaduw te houden en goed in te smeren. Maar verder vind ik het wel prima, kan er toch niks aan doen, vind namelijk dat je met dwingen niks bereikt. En vind er niks mis mee dat ze geen dingen op hebben.

Denk dat wij hier gewoon erg makkelijk in zijn.

Liefs Hanneke.

6. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik zette in het begin niet gelijk pet en zonnebril op.. ik was al blij als de pet op bleef.. ik ben begonnen met een zonnehoedje met touwtjes.. en als hij eraan trok gelijk afleiden.. het is niet een kwestie van het "mag niet" dat zal hij niet begrijpen als zo'n vervelend ding op zijn hoofd zit.. en dan gaf ik de hoed teveel aandacht zodat hij ook echt bewust werd dat er iets is.. dus als hij eraan begon te trekken, zorgde ik dat hij werd afgeleid en zo bleef hij weer even op.. en kon hij er steeds meer aanwennen, toen dat goed ging overgestapt naar de pet en dat gaat ook een stuk beter nu.. als hij de neiging krijgt het af te zetten, zet ik hem op, leidt ik hem af en zeg ik wederom niks over de pet, dan alleen, zo die moet op blijven ivm de zon.. en ga over op iets anders.. :)

hetzelfde met de zonnebril gedaan en dat gaat ook goed nu :)

succes!

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dwingen is een groot woord, ik vind het meer herhalen en oefenen.
    mijn zoontje heeft niet veel haar dus ik vind het heel belangrijk dat hij een pet op heeft, zeker op de fiets bijvoorbeeld als hij dus echt in de volle zon zit.

8. Sijke

Sijke Bekend lid

koop een paar verschillende soorten, ook niet alleen pet maar ook hoedjes, etc.
    Als je geluk hebt zit er iets tussen wat minder problemen geeft en wel langer op blijft.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon houdt ze ook niet op. als we vol in de zon gaan wandelen ofzo moet hij een pet op. maar dan heb ik zon zonnehoedjes variant. een pet ligt meteen weer af. dat zonnehoedje houdt hij soms wel een tijdje op zolang we rijden. een bril is echt geen doen. die breekt hij gewoon in 2 stukken.
    in de tuin hebben we een grote partytent in het groen voor de ergste zon en een grote parasol en zijn spullen staan zoveel mogelijk in de schaduw en smeren met factor 50. tussen 12 en 4 blijven wij binnen op heel warme dagen.

10. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Mijn zoontje trekt ook alles van zijn hoofdje af. Nu heb ik een zonnehoedje van lief waar macho op staat. Hier zitten 2 knippertjes aan de touwtjes waardoor hij na 3x proberen hem af te trekken het opgeeft en hem laat zitten. Ideaal dus:)

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T trek ook petjes ed van zn hoofd, dus ik blijf m gewoon opzetten. Als we in de tuin oid zijn, probeer ik m in de schaduw te houden dus dan hoeft ie geen pet op. Maar als we gaan fietsen oid dan is ie meestal snel afgeleidt :D en vergeet ie zn pet.

12. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    hier ook een probleem vorig jaar.. wij hebben het opgelost door een bandana, deze wilde L. wel dragen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn echt ontaard geloof ik ;), Lisa krijgt helemaal niets op haar hoofd. Maar als we gaan wandelen gebruik ik meestal de parosol, met fietsen heeft ze een helm op en ze heeft wel veel haar. Ik heb nog wel ergens een hoedje liggen van Eva destijds, misschien toch even opzoeken.

14. appelthee

appelthee Niet meer actief

hoi hoi wij hebben een bandana dat is echt het einde hier de rest was ook een mega drama..

de bandana van koeka :D ...... we maken er dan een verhaal van dat hij een piraten muts op krijgt :D

15. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier ook een pettendrama. Wij hebben onze dochter toen ze 1.5 jaar oud was in haar stoel vol in de zon neergezet, waar ze een hekel aan heeft. Toen de pet opgezet en erbij gezegd: weg zon! Misschien dat die van jouw er wel in trapt. Mijn dochter laat hem zo nu en dan een tijdje op en ze snapt nu ook wel waar de pet voor is. Misschien is jouw kleintje nog wat te jong om het te snappen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien iets te makkelijk? Kleine kindjes lopen zo een zonnesteek op! Ik neem toch aan dat ze niet heel de dag in de schaduw zitten?

Ik heb gewoon touwtjes aan een zonnepetje genaaid, knoop erin klaar.
    Mijn zoontje heeft een dikke bos donker haar, ik MOET wel!

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je wil dat hij een petje draagt moet je hem dat leren. toen mijn zoontje nog weinig haar had moest hij omdat anders zijn hoofdje zou verbranden. een parasol is hierin niet genoeg, dan nog kun je verbranden.

ik deed Ties een petje op en iedere keer als hij hem afdeed zei ik `nee!` stopte met wandelen en zette zijn pet weer op. een paar dagen kon ik op deze manier iedere 2 meter stoppen om dat ding weer op zijn hoofd te zetten.
    maar het gevolg is wel dat hij hem ophoudt. soms moeten ze gewoon leren dat iets móet.

18. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben het zonnehoedje als speelgoed geintroduceerd, vorig jaar toen ze het ook niet wilde (was ze rond 10 mnd denk ik). Af en toe droeg ik hem en dan wist ze niet hoe snel ze hem af moest pakken zodat zij hem op kon zetten... en sindsdien vindt ze het alleen maar leuk om een muts oid op te hebben. Hetzelfde als met de zonnebril, gekocht en zelf op ons neus gezet... nou dat is toch gek ;) dat hoort niet en hup, op haar eigen neus. Dat werkte bij ons heel goed.

19. misa

misa Niet meer actief

Je hebt ook van die zonnebrillen met elastiek als pootjes. Misschien helpt dat? Of een soort petje/doekje voor om het hoofd. Heb ik laatst ook bij prenatal gekocht, in de aanbieding. Dan heeft ie geen last van de klep!

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb van de week een zonnehoedje met een touwtje eraan gekocht. is hier ook het enige wat op blijft zitten. En nog probeert hij met alle macht dat ding van zn hoofd te trekken.
    Tycho heeft een blond koppie met haar, dus ook hier is het noodzakelijk dat hij wat op zn hoofd heeft.

Ik leid hem af als hij er aan wil zitten, dan is hij het weer even vergeten. Ik denk (ik hoop) dat hij straks gaat snappen dat het juist prettig is als hij iets op zn hoofd krijgt tegen de zon :)

xxx

Share This Page