Schema 4,5 maanden tips

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mary12, Feb 17, 2014
    Last edited: Feb 17, 2014
    Hoi,

Ik heb een schema met onze dochter;

7,30 /8.00 voeding terug in bed tot ongeveer 9,30/10,00

11,30 flesje en dan terug naar bed tot ongeveer 14.00

15.30 flesje en dan terug naar bed voor ongeveer 45 minuten.

Als zij wakker is begint ze erg snel te jammeren, ik weet dus niet precies wat te doen, ik heb gisteren en vandaag haar maar eerder eten geven maar dat houdt in dat ik in de middag als rond 2,15 haar flesje geef en ze moet dan wachten tot 19.00.

Ze slaapt weinig als ze terug in bed wordt gestopt. Maar ik probeer hier dan maar een gewoonte van te maken want beneden gaat ze ook erg snel jammeren.

Iemand tips? Ik dacht misschien jammert ze omdat ze honger heeft maar ze begint gretig en eet haar flesje niet op, althans laat redelijk wat staan?

Ze slaapt practisch niet tussen haar voedingen hooguit drie kwartier, maar ze gaat wel huilen, dus heel goed weet ik niet meer wat met haar te doen? Blijkbaar is ze toch wel moe.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    2 kleine flesjes ipv 1 grote?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is voor een kind veel logischer om na een voeding een tijdje wakker te zijn dan gelijk weer te gaan slapen. Kijk eens of je dat kunt omdraaien. Babies kunnen tot 2 uur na een voeding wakker blijven.

Hier dus:
    8:00 voeding, naar bed om 10:00 (1 uur)
    11:30 voeding naar bed om 13:00 (2-2,5 uur)
    16:00 voeding
    ergens tussen 17:00 - 18:00 slapen in de box (15-45 min)
    18:30 voeding
    20:00 slaapmutsje en naar bed (slapen tot 8:00)

4. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Een baby is op die leeftijd meestal wel wat langer wakker ja. Het verschilt wel per kind. Gemiddeld zo'n 1,5 tot 2 uur vanaf het wakker worden.

Misschien jammert ze omdat ze zich verveelt? Even samen spelen, kletsen, rondje lopen en in de box met een leuk speeltje zou uitdagend genoeg moeten zijn. Dan ontwikkelt ze zich en raakt ze wat meer moe en slaapt ze beter.

Heb je dat al geprobeerd?

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Ik ben het eens met cygnet. Hier in het begin ook na elke voeding naar bed, maar toen sliep onze dochter ook niet echt goed.
    Nu is dit ons schema:
    7u fles
    08.30-10.30 slapen
    11u fles
    12.30-14.45 slapen
    15.00 fles
    16.30-17.15 slapen
    18.30/19.00 fles

Na de fles van 19u gaat ze wel gelijk naar bed. Daarna maken we haar om 23u nog wakker voor de laatste fles en gaat ze ook gelijk naar bed.

En ondanks dat onze dochter goed slaapt heeft ze het rond een uur of half 6 wel moeilijk. Dan word ze huilerig. Soms trekt ze het rond 18.15 niet meer en geven we rond 18.30 de fles, waarna ze gaat slapen.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Misschien iets vaker een kleiner flesje geven. Laat die vaste tijden die je nu hanteert een beetje los, misschien werkt dit schema niet voor haar. Schrijf een paar dagen op wat er gebeurt als je op verzoek voedt, en bekijk na een week of je daar een regelmaat in ziet. Daar kun je dan een nieuw schema omheen bouwen.

7. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het juist omgedraait omdat ze nooit sliep overdag en na haar flesje is ze lekker sloom en gaat dan slapen. Ik kan ook niet echt eerst flesje geven, want eerst na wat? Ze is niet een kind dat 2 uur slaap ofzo dus dan heb ik geen regelmaat erin. Daarom doe ik doe beneden wakkere tijd en dan fles en dan naar bed.
    Anders weet ik niet hoe ik dat moet combineren.

8. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ze al vrij snel begint te jammeren weet ik echt niet wanneer zij nou honger heeft.Vandaar een schema, jeetje echt lastig word er alleen onzeker van. Iemand ervaring met een baby die ook weinig slaapt en dan wel jammert als die wakker is.
    Weet niet zo goed wat nou te doen.

Vandaag;
    flesje om 7.45

geslapen tot 9.30
    begon te jammeren rond 11.00

flesje om 11,15 geven naar bed toe om 11.30 tot 13.00 (niet echt geslapen maar wel gelegen af en toe haze slaap.

13.00 naar beneden en om 13.30 al jammeren?? Dan maar in wandelwagen anders kom ik onder de drie uur. Half uur in wandelwagen veel jammeren, nu eruit en ga denk ik zo fles geven.

Zo ongeveer een beeld van wat ze doet.

Kan dus niet voeden om verzoek heb geen idee hoe.

9. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Misschien voeding voor hongerige baby's proberen? Misschien dat dat wat helpt?

Hier heeft het ook vrij lang geduurd voordat m'n dochter goed ging slapen overdag. Denk dat we dit schema nu een weekje of 2 hebben..
    Daarvoor ging het slapen ook erg moeizaam.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    maar als je haar nu na eerste fles niet direct weer in bed legt maar eerst laat spelen dan schuift het toch al op?
    Dus flesje, spelen, slapen. En bij eerder wakker worden ook voor flesje even spelen.
    Hier vraagt ze ook wel eens eerder de fles, 3,5uur vind ik nog oké maar anders leid ik haar af door haar meer bezig te houden, dan is ze gewoon verveeld.

11. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik fop haar in de ochtend door te denken dat het nog nacht is, we gaan niet naar beneden. Ik verschoon haar en dan fles weer slapen.

Anders slaap ze niet? Vraag me niet waarom maar in het beging deed ik het zo. Toen kreeg ik de tip om net te doen of het nog donker is in de ochtend en haar te foppen, dat lukt want dan slaap ze dus nog drie kwartier.

Als ik het andersom doe dan ben ik dus die ochtend slaap kwijt. Nog meer onrust, zou het honger zijn, een fles van 180plus 6 daar moet je het toch wel mee kunnen redden, ik wil haar nu dus elke 3 uur een flesje geven ongeveer, alleen na 2 uur heb ik dus een probleem.

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik snap wel dat je dat deed als ze om 6 uur komt ofzo maar ik denk dat nu ze ouder is ze uitgeslapen is sochtends dus energie kwijt moet met spelen.Dan is ze waarschijnlijk na 1-1,5 uur moe om nog even te slapen.
    Als ik het zo lees dan lijkt het niet zo zeer op honger maar ritme is niet helemaal goed waardoor ze te wakker op haar bedje ligt en mogelijk verveling. Elissa had afgelopen weken ook dat ik haar iets meer bezig moest houden.

13. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat is alleen de ochtend zeg maar, ze is vooral na de ochtend dat ze dus niet meer slaapt. In de ochtend is ze ook wakker hoor, alleen dan in haar bedje, ik geef flesje, ervoor verschoon ik haar zo rond 8.00 is ze klaar. Dan gaat ze kletsen in haar bedje zo'n half uurtje en valt dan in slaap, dus opzich is dat niet het probleem, de rest van de dag begint ze te snel te huilen.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    oké, nou misschien komt het dam niet door de ochtend. Maar toch denk ik geen honger, blijkbaar is er iets anders. Kan de leeftijd zijn, sprongetje. Kan verveling zijn... verschillende dingen willen. Hier na tijdje zat in de box dan gaat ze in wippertje, op kleed op de grond of we lopen met haar.

15. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Hier heel lang een jongetje gehad die elke zijn eigen schema bedacht.... Kreeg er geen regelmaat in, maar hij was het meest tevreden als ik voedde op verzoek en goed keek naar slaapsignalen. Ik bracht hem dus net voor het jammeren weer naar bed. Was hij op het jammerpunt beland, dan sliep hij juist niet. Bovendien heeft het tot een half jaar geduurd voordat er overdag meer dan 3 uur tussen de voedingen zat. Lukte gewoon niet, maakte niet uit welke voeding. Het werd voor mezelf al een stuk makkelijker toen ik maar accepteerde dat het geen baby volgens het boekje is, maar eentje die zelf prima aangeeft waar hij behoefte aan heeft. Succes!

16. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe wist jij dan dat hij moe was? Als je net voor de slaapsignalen dat ziet?

17. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een nieuwe schema gemaakt met de 3e fles een uur eerder en dan ga ik s middag bijvoeden, misschien dat dat helpt.

18. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Mijn zoontje krijgt rood omrande oogjes en wrijft in zijn ogen. Jouw kindje zal ook vast iets hebben wat ze vaak doet net voordat het gejammer begint. En eerlijk is eerlijk, ik zat er ook wel eens naast hoor. Soms was het verveling, maar soms ook frustraties. Sinds mijn zoontje kan zitten, van zich af kan kijken in de kinderwagen en bijvoeding krijgt is het een ander kind!

19. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, fijn om te horen. Vind dat lastig hoor die slaapsignalen dan ligt ze in de box, dus dan je het niet altijd tenzij je er boven hangt. lastig, vaak zie ik ook helemaal niks.

Share This Page