Erg ziek....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van Isabella, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Mijn kleine mannetje is nu 7 maandjes en hij is sinds gister erg ziek. Hij is opzich nog wel helder. Het is nu zo dat zijn oogjes weg draaien of dat hij erg versuft is.
    Wel huilt hij veel. Normaal gesproken huilt hij eigenlijk nooit. En hij is hooguit 3 kwartier wakker en daarna wil hij weer slapen. Hij drinkt nog wel goed aan de borst en af en toe wil hij wel een hapje eten. Paar stukjes brood, paar hapjes fruit. Hij heeft koorts maar niet vreselijk hoog. 38.8 telkens overdag en 's avonds loopt het wat hoger op. Hij hoest veel en is erg benauwd. Ik hoor 'm telkens piepen en zo benauwd adem halen. Heb zo met hem te doen want hij is totaal zichzelf niet en ik merk dat hij pijn heeft en dat hij zich beroerd voelt.
    Gister ben ik met hem naar de huisarts gegaan. Een griepje zei de beste man en het gaat wel weer over. Volgens hem had ons mannetje niet een hele versufte indruk.
    Toch maak ik me nog steeds ongerust. Vind het niet normaal dat hij zoveel slaapt. Vandaag heeft hij als volgt geslapen
    Van 7.30 tot 10.45
    Van 12.00 tot 14.45
    Van 15.30 tot nu.....(hij slaapt nu nog)
    Wat vinden jullie? Gewoon aanzien? Of zouden jullie nog een keer naar de huisarts?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    lastig... het is natuurlijk wel zo dat wanneer je ziek bent j graag in je bedje ligt... en zolang hij nog wel goed drinkt is dat ook geen probleem, maar er zou morgen wel al iets van verbetering moeten zijn denk ik? Zou hij overmorgen nog met koorts wakker worden zou ik wel nog even een keer heen gaan....

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Als je het echt niet vertrouwd gewoon langs de huisarts gaan daar zijn ze voor maar wat je beschrijft vind ik niet abnormaal. Als je zelf ziek bent lig je ook meer in bed/bank dan wanneer je niet ziek bent. Koorts kan kinderen erg afmatten. Hij drinkt en eet dus wat dat betreft hoef je je ook geen zorgen te maken. Koorts goed in de gaten houden eventueel een paracetamol (voor kinderen) geven, borstje met Luuf smeren, hoofdeinde van zijn bedje wat hoger zetten eventueel stomen op de badkamer en zorgen dat zijn neusje goed open blijft.
    Mijn meisje is ook ziek 39 koorts, hoesten, loopneus. Ze is wel al wat ouder en kan dingen beter aangeven. Zij wilt juist niet slapen omdat ze in bed haar draai niet kan vinden echt zooooo zielig ze is doodop.

Veel beterschap voor en met de kleine vent!!

4. adi

adi Niet meer actief

Oh meid heel veel beterschap voor jullie vent!

Heeft de huisarts naar zijn longen geluisterd? was dat allemaal in orde?

Het hoesten, benauwdheid, slapheid en aanhoudende lage koorts doen mij denken aan het rs-virus namelijk. maar dat hoeft natuurlijk niet.
    Hou hem goed in de gaten en laat hem veel drinken! Vocht en moedermelk zijn nu belangrijkste, het eten komt wel weer.

5. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Nou ik dacht daar ook al aan. Aan het RS virus want verschillende kindjes die ik ken hebben dat gehad en daar lijkt het nu op.............vind ik.....maar ja, ik ben geen huisarts natuurlijk. Hij heeft wel geluisterd naar zijn longetjes en hij vertelde dat er veel slijm inzit maar dat hij nog vrij helder is vond hij geen reden tot ongerustheid.

Ook heb ik mijn borstvoeding afgebouwd naar 3 voedingen. Dat ging hartstikke goed. Nu wil hij vaker bij me drinken. Ik leg hem maar gewoon aan maar denk dat ik niet zoveel melk meer heb omdat hij nog maar 3 voedingen dronk.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier precies hetzelfde sinds gisteren. Vanmiddag naar de huisarts geweest en een van zn longetjes was niet helemaal schoon; hij had het over vies slijm (geen idee hoe dat anders klinkt). Bronchitis dus. Ik heb een ab-kuurtje meegekregen.

Verder helpt pcm hier goed om de koorts te laten zakken en dan is hij gelijk een stuk vrolijker.

7. adi

adi Niet meer actief

Misschien telkens als die vraagt eerst aanleggen en kijken of die daarna nog dorst heeft en dan water aanbieden? (of wat te eten als die wil)
    Wanneer ben je bij de huisarts geweest? Als het vanavond nog niet beter wordt zou ik morgenochtend nog een keer laten luisteren, voor de zekerheid.

8. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ja ik probeer hem nu zo vaak als hij wil aan te leggen en het scheelt wel dat hij af en toe een klein hapje wil eten. Veel wil hij niet. Heeft vandaag een paar fruithapjes gehad, verder niks. En gedronken bij mij.
    Ik ben gistermiddag om 17 uur met hem naar de huisarts geweest. Hij slaapt nu nog en als hij wakker is kijk ik het nog even aan. Anders ga ik vanavond met 'm naar de hap. Hij is vooral zo benauwd en dat vind ik zo zielig.

9. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Ik wil je niet erg ongerust maken maar dit klinkt echt als het rs-virus. Dit komt erg veel voor en bijna alle kindjes komen er mee in aanraking, alleen wordt de een er zieker van als de ander. Mijn zoontje ligt op dit moment met dit virus in het ziekenhuis. De huisarts dacht ook dat het wel meeviel met het suf zijn maar dat kwam omdat hij daar in een nieuwe omgeving was en zijn ogen uit keek, thuis werd hij weer zieker. Ik ben later toch weer met hem naar de HAP gegaan en toen doorgestuurd naar de kinderarts, hij moest meteen opgenomen worden en de zelfde avond nog lag hij aan het zuurstof, zo snel ging hij achteruit.. Als hij erg banauwd is en een piepende ademhaling heeft zou ik er toch nog even naar laten kijken en vooral even naar zijn longen laten luisteren! En al helemaal als je zegt dat hij suf wordt! Dat hoort gewoon niet!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik twijfel een beetje of je een schrijf fout hebt gemaakt of dat ik moet lezen wat er staat:

Mijn kleine mannetje is nu 7 maandjes en hij is sinds gister erg ziek. Hij is opzich nog wel helder. Het is nu zo dat zijn oogjes weg draaien of dat hij erg versuft is.

Nu of niet ?

Dat je kindje veel slaapt is logisch door de koorts. Dat put uit. En slapen is dan alleen maar goed.

Moeilijk hoor.. kan me voorstellen dat je twijfelt. Ik zou als het niet beter gaat sowieso morgen terug gaan -en als hij echt nog achteruit gaat, vanavond contact op nemen met de h.a.p.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Slapen is goed.

Ik zou alleen wel nog een keer naar je kindje laten kijken bij de HAP

12. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Daar moet het woordje "niet" staan. Het is dus niet zo dat zijn oogjes weg draaien of dat hij erg versuft is.

Hij is vanavond weer een uurtje wakker geweest. Heb 'm lekker in bad gedaan en ingesmeerd met luuf. Hij heeft wel aan de borst gedronken maar viel telkens in slaap dus hij heeft niet veel gehad denk ik. Hij ligt nu heerlijk te slapen. Had vanavond 39.8 koorts. Ik ben net nog even bij hem geweest. Hij is wel rustig maar zijn ademhaling piept wel heel erg en het lijkt wel of hij erg benauwd is. Ik heb de hap gebeld en ik mocht in principe wel weer langskomen. Maar ze zeiden wel dat de kans groot was dat ze niks zouden doen en dat het een griepvirus is. Hij slaapt nu net lekker dus ik laat 'm maar even lekker. Mocht hij nou vanavond laat of vannacht onrustig worden dan ga ik met hem naar de hap toe.

Stel nou............het is wel een rs virus. Wat doen ze er dan aan? Hoe komen ze daar achter? Volgens de assistent van de hap konden ze dat alleen maar checken door bloed te prikken.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Bij het RS virus doen ze ip niets, tenzij de situatie zo is dat het nodig is om bijv. zuurstof of sondevoeding te geven. Zolang hij genoeg drinkt en niet zo benauwd is dat hij zuurstof tekort is wordt het ip gezien als een verkoudheid die goed in de gaten gehouden moet worden.
    Om besmetting van andere kindjes in het ziekenhuis te voorkomen worden deze kindjes wel apart verpleegd.

Je kunt zijn hoofdeinde een beetje omhoog zetten (boeken onder bedje) en een halve ui naast zijn bedje zetten, dat verlicht vaak wel ietsje.

Veel beterschap voor je mannetje. Leg hem aan op verzoek, moedermelk is beter dan ORS en water.

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Bij twijfel nooit wachten en doen wat je gevoel zegt. In principe kan het RS virus geen kwaad, maar kleine kindjes kunnen er erg ziek van worden. Goed op letten dat er genoeg gedronken wordt en de koorts in de gaten houden.
    Onze dochter is gisteren thuis gekomen na een week ziekenhuis. Ook zij had het en daarbij een longontsteking. Ze had zuurstof nodig en ook sondevoeding. Ze is gelukkig weer aan het opknappen, maar voor de opname zelf zijn we bijna een week bezig geweest. Slopend vooral.

Beterschap!

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik zal je de details besparen maar als jij het niet vertrouwd dan gewoon doorzeuren bij de HA. Als wij niet naar een andere ha waren geweest omdat onze eigen ons zo makkelijk afschoof dan was het met me dochtertje (toen 3 weken) heel anders afgelopen. Dan was ze er waarschijnlijk niet eens meer geweest. RS virus kan mild zijn maar soms ook gevaarlijk. Weet dat je het liever niet hoort, maar ik zeg het liever wel. Ik deed ook altijd heel makkelijk over RS virus maar ik weet nu wel beter!!

16. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    En? hoe gaat het nu? Ben je nog naar de HAP belandt?

Deel Deze Pagina