Wakker.. Mijn lieve baby heeft gisteren z'n eerste inenting gehad. Bij thuiskomst lekker in slaap gevallen. 's Middags werd hij wakker en begon oorverdovend te krijsen en was ontroostbaar. Na zijn flesje hem in de box gelegd, hierin viel hij in slaap, werd wakker van de pijn, viel in slaap, werd wakker enz.. Tegen de avond merkte ik dat hij wat warm was. Even temperaturen ja hoor; 37,8. Later op de avond nogmaals getemperatuurd en toen was het 38,5. Heb hem hierop een halve zetpil gegeven en meneer viel gelukkig weer in slaap. Tijdens zijn laatste fles was zijn temperatuur gezakt naar 37,8. Nu wordt hij net weer huilen wakker. Heb 'm z'n flesje gegeven en probeer hem nu weer in slaap te krijgen, maar dat vergt een hoop geduld. Al met al, ik zal nu nog meer op zien tegen de volgende inentingen, want mijn lieve kleine baby voelt zich er niet lekker door en moeders erbij niet Moest het maar even kwijt.
Och gossie, meestak duren de bijwerkingen maar 24 uur gelukkig! Beterschap! Oja halve zetpil geven mag niet, je weet namelijk niet hoe dewerkzake stof is verdeeld in de zetpil, je kunt dan beter een zetpil met lagere dosering geven
Zielig he? Ik had dinsdag precies hetzelfde; ze huilde van de pijn / niet lekker voelen. Ze wilde vooral op mij liggen en knuffelen. En over de arm; houding tegen krampjes. Bereid je gewoon voor op zo'n dag; samen op de bank of in bed. En inderdaad Paracetamol zetpil van 60mg geven. Daarna voelde ze zich beter. (gedaan vanwege de pijn-huil). Ik zie ook op tegen de volgende keer, maar ik ga wel. Liever dit dan dat ze toch die ziektes zou krijgen...
Volgende keer bij de 1e signalen van pijn/last gelijk dat zetpilletje geven en dan gewoon de dosis die je kindje mag. Het is érg sneu als je kindje zo huilt, zeker als ze nog zo klein zijn.
Mijn kleine meid had van de eerste entingen ook een beetje koorts (38,3) en was wat huilerig, ze keek er heel zielig bij Bij de tweede entingen heeft ze geen koorts gehad, alleen twee dagen een beetje zielig en wat meer huilen. Het cb had mij ook geadviseerd 60mg zetpillen te halen maar die zijn echt vrijwel nergens verkrijgbaar! De buurvrouw had 120 in huis dus ik gebeld of je die door mocht snijden, ja hoor dat kon gewoon. Alleen was ons geadviseerd terughoudend te zijn met het geven van een zetpil en het eigenlijk pas te doen bij 39 graden. 's Avonds rond 10 uur had ze die 38,3 en 's nachts om 2 uur was het alweer gezakt naar 37,8, dus was ook niet nodig.
Mijn dochtertje heeft gisteren ook haar eerste enting gehad en reageerde precies zo. Eerst slapen, en vanaf 16 u verhoging en steeds hard huilen van de pijn, zo zielig. Ik heb haar om half 5 een zetpil (120mg) gegeven en na een half uur was het over. Het cb had gezegd dat ze die mocht hebben zodra ik merkte dat ze pijn had. Ik denk gewoon: als ik haar geen entingen laat geven kan ze nog veel zieker worden met veel meer pijn en koorts. Dan valt een uurtje huilen en verhoging nog mee.
Jullie hebben gelijk hoor. Ik ga ook absoluut de volgende keer gewoon weer heen. Vandaaag gaat het als een stuk beter gelukkig en wie weet reageert hij de volgende keer heel anders.