Ik ben twee dagen geleden bevallen van een meisje. Ik heb al twee kinderen maar dat zijn jongens. Bij onze dochter zie ik elke keer bij het luiers verschonen iets wits tussen de schaamlipjes. Volgens de zuster is het niet nodig om schoon te maken want elke keer bij het in bad gaan wordt het schoon. En als ze straks wat ouder is? Gewoon met een doekje met heet water? Het lijkt wel of het nog wat verkleefd is. Dames met dochters: leer het mij!
Dat witte is gewoon wat huidsmeer gewoon laten zitten idd. Is ook heel dik en vettig en beschermd de huid eronder. Als er wat poep tussen de lipjes komt kan je dat wel voorzichtig met een schoon billen doekje weg vegen. Alles wat nog verkleeft zit kan ook geen poep tussen komen dus hoef je niet te gaan zitten los weken ofzo. Oh en gefeliciteerd!!!!!
Gefeliciteerd! Verder sluit ik me aan bij wat Rian85 zegt. De huidsmeer kan je gewoon laten zitten. Bij poep tussen de schaamlipjes kun je ze voorzichtig wat spreiden om het schoon te maken.
Ja is ook heel normaal. Bij meisjes kan er een paar dagen wat bloed uitkomen.. Als ik het goed heb zijn dat hormonen van jou.. Wbt schoonmaken, gewoon schoonmaken waar je bij kan, verder niks open trekken of iets..
Dat bloed heet pseudomenstruatie, dat is normaal. Bij schoonmaken: schaamlipjes iets spreiden en altijd van voor naar achteren vegen, anders heb je verhoogd kans op blaasontsteking (omdat je darmbacterieen/restjes ontlasting richting plasbuis veegt.)
En daar altijd schoonmaken met water! Geen billendoekjes dus. Wij deden het aan het begin altijd met een nat plukje watten en dan deppen. Daarna droog deppen met een hydrofiele luier. Op den duur ging dat 'witte' wel stinken en hebben we het dus met water en watjes wel wat weggehaald. Gefeliciteerd met jullie meisje!
Nog een vraag. Er kwqm vanochtend ook slijm uit de vagina. Hoort dat ook? Waarschijnlijk wel zeker? Pfff ik moet echt even wennen zeg. Bedankt iig. Jullie hebben mij enorm geholpen.
hihi kan me goed voorstellen hoor, mn dochter is voor mij de eerste en het is allemaal zo superklein! Bij jongens zit alles aan de buitenkant, haha Ik kan me qua schoonmaken alleen maar aansluiten bij de andere meiden, voorzichtig spreiden en zachtjes met een doekje van voor naar achter vegen. Scheelt voor je dat ze nu nog stil ligt
je mag toch helemaal niet aan de lipjes komen dus ook niet spreiden juist omdat het nog verkleefd zit. is toch hetzelfde als dat je de voorhuid bij de jongens niet mag bewegen?
Weet niet of dat kwaad kan hoor, maar ik zou niet weten hoe ik anders haar poep ertussen weg moest vegen. Nu is ze al wat groter en is het makkelijker schoonmaken. Alleen beweegd ze nu meer
ooh ja ik veegde het wel schoon met een hydrofiel washandje maar ik dacht dat je er niet tussen mocht komen... hier een dame die eigenijk grote deels deed poepen voor badtijd
De kraamzorg zei hier "Gewoon schoonmaken zoals je dat bij jezelf ook doet", dus wel ertussen als het nodig is.
Idd, en als er poep tussen kan komen, dan is het op dat punt ook niet verkleefd moet je maar denken. Maar ik weet nog wel hoe voorzichtig wij waren in het begin, overal die plooitjes en vouwtjes, handig is het niet