hoi hoi, ons zoontje is vandaag 4 weken oud en zit sinds 1,5 week op flesvoeding. Dat ging harstikke goed, hoewel zijn darmpjes er wel aan moesten wennen (die waren al onrustig op de borstvoeding). binnen een paar dagen zat hij met zijn flessen om de 4 uur, s'avonds iets eerder en dan rond 22:00 u de nacht in, kwam wel om 03:00 uur maar meer ook niet. maar nu rommelt het weer zo erg, gister nog om de 4 uur (behalve sávonds...dan eerder) maar vanacht werd hij om 01:00 u wakker en zijn we 2 u met hem in de weer geweest. vandaag komt hij om de 3 uur voor een fles, echt krijssen van de honger. gister dronk hij nog flesjes van 165 cc, vandaag lust hij niet meer dan 115 cc (net als eergister, toen dronk hij ook 110 cc per keer maar wel elke 4 uur)...vandaag dus elke 3 uur... ik weet nu niet hoelaat de laatste voeding uitkomt vanavond, heeft nu om 14:00 u fles gehad....dan krijgt hij misschien ook wel teveel flessen op een dag. s'avonds is hij wat onrustiger en slaapt hij ook wat korter, vandaar dat we hem eerder geven...we rekken het niet tot 4 uur want met een krijssend kind vinden we dan onetisch... maar goed, dat betekende gister een laatste fles om 21:30 u en toch weer wakker om 01:00 (flesje...2 u tobben en toen om 03:00 u nog een flesje)... ik vraag me af waar het mis gaat....er zijn er zoveel die hun kind wakker moeten maken voor de laatste voeding, maar als onze zoon om 21:30 u zijn 6-de fles krijgt, ga ik hem niet om 00:30 u wakker maken voor een 7-e fles....dat is ook geen bedtijd voor ons namelijk zolang wakker blijven....... toch maar rekken naar de 4 uur? of voeden op verzoek? of is het gewoon te vroeg nog voor een vast schema? Hij is 4300 gram...dus aan t gewicht ligt het niet... help...
Ik weet niet hoor, maar ik vind 165cc best wel veel voor een kindje van zijn gewicht. Wanneer je hem zes flessen in 24 uur geeft dan krijgt hij 990 cc per dag terwijl hij volgens mij op 645 cc zou moeten zitten? Daarnaast zou ik met vier weken nog niet teveel een schema willen hebben, dat regelt zich vanzelf wel!
Op het bureau vertelde de verpleegkundige me dat kindjes pas met 12 weken een echt ritme erin hebben zitten, 4 weken lijkt me dus wat vroeg. Geef het de tijd, komt goed!
Gijs is nu 5,5 week.. En hier zit er geen lijn in.. Soms 4 uur tussen de flesjes en 's nachts is t helemaal maar raden wanneer hij wakker word.. Soms om 1-2 uur al en soms slaapt hij door tot 5-6 uur in de ochtend.. Soms drinkt ie makkelijk 165 op en heeft ie meer trek ( waar ik dan maar aan toe geef en nog een klein flesje erbij maak) en soms heeft ie moeite om 120 op te krijgen.. Hij groeit goed, was bij 5 weken 4770 gram ( gaf eerst combi van bv en kv) Een schema lijkt me vooral voor de laatste fles en de nacht wel prettig.. maar helaas.. Vaak na de laatste fles ( rond 22 uur) zijn we toch nog wel ff in de weer met gijs voor hij echt wil gaan slapen.. een uur is dan zo voorbij.. ( wij maken Gijs niet wakker voor een flesje..)
Onze dochter weegt nu 4380 gram en krijgt nu 5 flessen (iedere 4 uur) op een dag van 150 ml. Ze drinkt ze de ene keer helemaal leeg en soms ook maar rond de 100ml, als ik me niet vergis moeten kindjes van deze leeftijd/gewicht zo rond de 500-600 ml binnen krijgen. Vanaf de geboorte krijgt ons meisje al flesvoeding en wij zitten toch echt al een week of 2 op een soort ritme, het kan dus wel. Ze kreeg in het begin 6 flessen per dag, om de 3 uur. Ze gaf een week geleden zelf aan dat ze toe was aan flessen om de 4 uur, ik moest haar namelijk steeds wakker maken als de 3 uur voorbij waren en dat vond ik zonde. Het is wel zo dat we ons zoveel mogelijk vasthouden aan het schema maar als ze eerder aangeeft dat ze honger geeft ga ik daar niet moeilijk over doen. Maar vaak komt ze rond de 4 uur, dus dat is wel makkelijk. Voor de laatste fles moeten we haar wel altijd wakker maken en soms is ze te moe om deze op te drinken. Als ze deze wel leeg drinkt slaapt ze de nacht door en als ze de fles niet leeg drinkt komt ze rond 4 uur nog een keer. Dan drinkt ze vaak maar zo'n 60 ml en valt dan weer lekker in slaap. Ik zorg dat we de eerste fles tussen 7 en 8 uur geven en dan iedere 4 uur weer een fles (dus : 7-11-15-19-23). Ik moet haar daar dus 's ochtends ook wel eens wakker maken. Nou, het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er iets aan hebt succes!