Hallo dames, Ons dochtertje van 9maand had zondagavond verhoging/koorts 38.1 de dagen daarop steeds wat hoger en soms wat lager. Nu gisteravond had ze 39.1 dus uit bedje gehaald en de slaapzak uit en na een tijdje had ze 39.2. Ze bleef ook huilen dus de doktersdienst gebeld daarheen en ze zeiden de 5e ziekte en een beetje kroephoest. Ik had gelijk mijn twijfels al.... ze had wel vlekjes op haar rugje en romp maar die waren vanmorgen verdwenen. Ze heeft nu 38.3. Opzich allemaal niet schokkend maar toch zit het mij niet lekker. Drinken ging moeizaam gisteren. Toch dikke plasluier vanmorgen en ongeveer 150cc van de fles gehad. Om 12:00 paar stukjes brood en paar hapjes pap. Verder wil ze geen thee, roosvicee, fles of water..... en jengelen. Iemand die dit herkend? Dit is nu dag 5 met verhoging/koorts...... Ps morgen moet ik met haar naar het ziekenhuis voor controle eventueel kma Liefs Woezel
Geen idee, maar bij mijn huisarts willen ze een kindje zien als ze 3 dagen koorts hebben. Ze checken dan gewoon alles even voor de zekerheid. 5e ziekte duurt toch wel iets langer als 1 dag met vlekjes of niet? Misschien waren het warmtebultjes (ik weet het ook niet hoor). Zolang ze voldoende plasluiers heeft zou ik me niet te druk maken over het drinken. Gewoon blijven aanbieden en evt. extra yoghurt aanbieden ofzo.
Ik ben gistermorgen ook naar mijn eigen huisarts geweest, virusje zei hij.... prima en daar kan ik me ook wel in vinden hoor. Maar nu net had ze 39.4 en de hele dag al koude handjes en voetjes ook wat blauw.... en mijn gevoel zegt weer bellen met de doktersdienst maar aan de andere kant voel ik me ook weer een overbezorgde moeder..... Ik vind het heel moeilijk....
Ik zou morgen je eigen huisarts even bellen, of het bij de kinderarts even laten bekijken. Sowieso handig om even overleg gehad te hebben voor het weekend aan. HAP lijkt me niet nodig en die kunnen ook niks hiermee, lijkt me.
Hier met 9 maanden 2 weken terug ook 5 dagen koorts boven de 39,5 en soms 40 graden. Weinig tot geen eetlust en weinig drinken. Wel plasluiers. Hele dag kreunen en huilen en veel slapen. En ook hoesten en een snotneus. De huisarts zei ook dat het een virus was. Op dag 6 was de koorts weg. Ik vind het zo zielig en ook een beetje eng als ze zo ziek zijn. Gelukkig is het hier allemaal goed gekomen. Beterschap voor jouw dochter!
Hier hadden we ook rond 9 maanden zo'n periode. Ik ben toen wel bij de huisarts geweest, 's nachts liep de koorts vaak op tot rond 40 graden. Maar er was niet echt iets aan de hand, klein beetje geirriteerde keelamandelen, dus waarschijnlijk een virus zei de dokter. Ik mocht paracetamol geven als de koorts zo erg was dat hij er niet van kon slapen. Paar dagen later was het helemaal over.
Dank voor jullie reacties, vandaag bij de kinderarts geweest en ze heeft toch echt de griep zeg maar. Ben nu wel rustiger, ze moet uitzieken.... Dus lekker slapen, proberen te drinken en knuffelen! Verder blijkt ze ook geen kma o.i.d. te hebben dus een vermoeiende maar goeie dag!