smoeder geeft eerste hapjes

Discussion in 'Voeding' started by Summerbloom, Dec 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    Als eerste wil ik zeggen dat ik heel dankbaar ben dat mijn schoonouders kunnen en willen oppassen:)

maar mijn man en ik hebben afgesproken dat wij de eerste hapjes voor onze dochter in januari willen gaan geven. Afgelopen week hebben wij toch bedacht dat ze er wel aan toe lijkt en omdat mijn man vanaf vandaag vrij heeft vandaag te beginnen:D. Super leuk en ik kijk al de hele week uit naar het moment van haar eerste hapje en hie ze zal reageren.

Nu hoor ik net van mijn man dat mijn schoonmoeder die elke week oppast en weet dat we pas in januari zouden beginnen haar al een fruithapje heeft gegeven. Ik ben echt woest dat ze ons dat heeft afgepakt je kunt maar 1 keer eerste hapjes geven en nu kunnen wij dat niet meer zelf doen.
    Ik zou haar het liefst niet meer daar brengen en haar een extra dag naar het kdv brengen. Ben bang dat zij onze wensen niet respecteert en dat ze ook niet snapt dat wij dit soort dingen echt niet willen. Ga morgen naar hun toe om te praten.

Wat zouden jullie doen?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik zou ook woest zijn en er hard over nadenken mijn kind niet meer te brengen. Als dat nu al begint...

3. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    Bedankt voor je reactie
    idd het begint nu al, had het kunnen weten bij mijn nichtje doen ze ook dingen waar wij het niet mee eens zijn maar dacht dat mijn schoonzus daar dus wel mee eens is ga ik nu ook over twijfelen.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik had meteen gezegd dat het de laatste keer oppassen is geweest. Wat lullig zeg :(

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje ik zou zo boos zijn! Hoe durft ze dit moment af te pakken en zo tegen jullie wensen in te gaan.

Nee oppassen was voor mij absoluut voorbij!

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Of het oppassen gedaan zou zijn weet ik niet, maar zou wel echt boos zijn en dit ook zeker kenbaar maken!

7. adi

adi Niet meer actief

Ben ik de enige die niet 'woest' zou zijn en dit echt geen reden vind voor zulke overdreven reacties als familieruzie? Je smoeder heeft haar niks gegeven voordat jullie aangegeven hebben dat ze 'er klaar voor is'.
    En alsof je baby van 5mnd straks weet of dit haar eerste of tweede hap zal zijn. Waarom zou het moment nu minder speciaal zijn als het kind al eens aan fruit had gelikt..

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het goed is om het met haar te bespreken.
    Het is en blijft belangrijk om je grenzen aan te geven en je verwachtingen uit te spreken. Dat doe je bij het kdv ook.
    Denk zeker, zoals hier boven beschreven dat je ruzie moet voorkomen.

Enne, je kunt haar eerste hapjes niet meer geven maar je kunt wel jouw eerste keer hapjes aan haar geven. Dat is toch ook mooi.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zou dit ook niet gewaardeerd hebben en zou dat dan ook kenbaar maken, samen met je man, maar zou d'r niet gelijk afschrijven als oppas...sommige staan wel heel snel op hun achterste benen.

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou dit ook niet leuk gevonden hebben. Eerst maar eens een goed gesprek. Misschien heeft je schoenmoeder het verkeerd begrepen?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb dit wel eens meer gelezen en vind dit zo onrespectvol dat het hier meteen bye bye oma zou zijn

12. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    Bedankt voor alle reacties
    We gaan morgen idd eerst maar eens praten ik vind wel dat ze te ver is gegaan wij hebben bij haar niet aangegeven dat zij al toe was aan hapjes, juist dat we er nog mee wouden wachten.
    Ik wil zeker geen familieruzie en hoop dat ze ons begrijpen en dat ons meisje gewoon elke week bij haar opa en oma kan zijn.

En we kunnen idd nu onze eigen eerste hapjes geven met foto's :)

13. frommel

frommel Fanatiek lid

Apr 26, 2010
    1,042
    0
    0
    #13 frommel, Dec 21, 2013
    Last edited: Dec 21, 2013
    Bij mij zou het over zijn. Ze zal op zn minstnmet hele oprechte excuses moeten komen. Zeker omdat je al aangegeven had hiermee te wachten.
    En ik vindt de eerste hapjes niet iets voor oma's of dagverblijf.

Ik verbaas me ook dat mensen zeggen dat de tweede x net zo bijzonder is. Ik heb van beide kindjes foto's en filmpjes van die eerste keer. En die reactie op het eerste hapje ook niet meer gehad daarna hoor. Vind het een prachtig moment en zou ook absoluut woedend zijn en dit niet makkelijk vergeven. Hoe durft ze...

ts, goed dat je het gesprek aangaat. Hopelijk komen jullie eruit.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik zou ook boos zijn.
    Dat moet jullie moment zijn met kindje en vind het echt tever gaan dat zij dat zo maar doen.
    Ze horen te wachten tot jullie aangeven dat ze het mag.
    Zou dit heel duidelijk bespreken en als daar niet naar geluisterd wordt zou het voor mij klaar zijn.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik ben al niet van het vaak laten oppassen door oma en opa. Mijn man en ik hebben hele duidelijke afspraken over wat wel en niet.

Als wij duidelijk hadden aangegeven dat ze iets niet mag en een oma doet het toch zou het voor ons de laatste keer zijn dat ze oppast, in elk geval voor een hele lange tijd.

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    soww ik zou ook behoorlijk boos zijn!!:$
    mijn schoonmoeder past ook 1 x in de week op en ik schreef iedere week op wat hij wanneer moest hebben:D
    omdat zij niets kan onthouden en dus maar wat aan moddert dan en daar houd ik (en mijn zoon) niet van.

ik zou ook gaan praten, en misschien het woord aan je man overlaten als jij niet rustig kan blijven. maar zeker wel je punt duidelijk maken, het zou mij niet zozeer om het eerste hapje gaan maar wel dat ze dus dingen doen met jou kind die ze niet vertellen, wat is er dan nog meer gebeurt waar ik niets van week...:( voor mij zou het vertrouwen een heel eind weg zijn...

succes ermee!

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Dat je het niet zelf hebt kunnen doen is één zaak.

Maar ik zou vooral kwaad zijn om 't feit dat zij zo maar effe in haar ééntje beslist dat je kindje het krijgt. Zonder enig overleg met jullie!
    Als jullie duidelijk hebben gemaakt dat je pas in januari wou beginnen, moet zij niet in jullie plaats het eerder doen.
    Voor 't zelfde geld zaten jullie nu met een baby die er duidelijk nog niet klaar voor is en die krampen heeft. Zonder dat jullie hadden geweten aan wat het lag.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik zou koken van woede! Hoe haalt ze het in haar hoofd! En inderdaad wat gaat er nog komen......

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Dit dus.. Wie zegt dat jullie met fruit wilden beginnen, en met welke soort dan..
    Daar zou ik vooral erg boos over zijn!

20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

nou nou nou dames toch! Ik vind jullie reacties erg...
    Niet meer oppassen, etc :$
    Baby's weten echt niet meer wat nu het eerste of 2e hapje is. Ja het is ws balen maar ach... moet het nu hele bergen verzetten?

Share This Page