Hallo, Onze zoon is nu ruim 5 maanden. Wij zijn begonnen met een fruit -en groentenhapje en hhij vindt het lekker. Fruit eet hij al ruim, groenten een paar lepeltjes (we zijn pas net begonnen). Verder geef ik hem een combinatie van borst- en kunstvoeding, tot 5 maanden heeft hij alleen bv gehad. Mijn schema is nu als volgt: 6.15: borst 9.00 u fruithap 11.00u 180 ml borstvoeding 15.00u 150 +5 kunstvoeding (165 ml) 18.00 uur borst 19.00u hapje groenten 22.00 uur 180 +6 en 2 lepeltjes bambix rijstebloem. Nu zei mijn man dat er wel een fles af kon, maar hij drinkt ze allemaal leeg tot de laatste druppel. Ik neem aan dat een baby zelf aangeeft dat hij genoeg heeft en als hij vaak de borst weigert of iets in de fles laat zitten, dat we dan pas terug moeten gaan naar 4 voedingen? Of is dat niet zo? Ik vind zelf 4 keer drinken per dag ook te weinig, moet ik dan ipv melk, thee gaan aanbieden of water? I kben niet zo van diksap en vruchtensap ed. Alvast bedankt voor het kijken naar t schema en de reactie.
Hallo, Wanneer je net bent begonnen met de bijvoeding, hoeft er nog geen flesje af hoor. Je merkt het inderdaad wel aan je kindje als je te veel aanbiedt. Wanneer de bijvoeding steeds meer een rol gaat spelen vervalt er steeds meer van de melk. In het begin is de bijvoeding ook echt bedoeld om je kindje te laten wennen aan verschillende smaken en texturen. Ook het leren eten van het lepeltje is belangrijk. Groeten Eveline