Hallo dames, Mijn dreumes (vandaag 1 geworden) eet sinds paar dagen nauwelijks groente. Ja ik weet het, het is een fase die overgaat. En ja ik weet dat een dreumes zich echt niet laat verhongeren. Nu is mijn vraag: wij geven zoon altijd een toetje na het eten. Wat zouden jullie doen? hem het toetje niet geven anders ziet hij het als beloning of gewoon geven omdat dit bij het eetritueel hoort? En houden jullie een vast tijdschema aan wat betreft eten? Zoon kan wel wat hebben, spek zat en slaapt gewoon door 's nachts. Behalve afgelopen nacht maar ok. Alvast bedankt
Hier wordt er altijd een toetje gegeven, omdat het gewoon bij de maaltijd hoort. Het soort toetje kan wel verschillen, afhankelijk van hoe ze gegeten heeft... al krijgt ze hier meestal fruit als toetje. Weet niet precies wat je bedoelt met tijdschema, maar wij houden wel een 'schema/ volgorde' aan wat betreft eten. Al kan het soms wel een half uur of langer/korter schelen.... Dat geeft haar duidelijkheid en rust (en ons dus ook, haha!). BTW hoe geef je de groenten?? Mag hij zelf eten, of voer je hem nog? Zijn het stukken of is het een prakje?? Daar moet je een beetje in experimenteren wat werkt en wat niet...
Toetje hoort gewoon bij het eten dus dat krijgt ze altijd. Als ze geen groente eet dan krijgt ze gewone yoghurt met niks erin. Als ze geen groente eet, krijgt ze geen vlees.
We hebben alles geprobeert, dat hij zelf eet, met zowel handen als vork als dat wij hem eten geven. Niks. Vanavond drama! Toen we het bord neerzette was het gelijk smijten met eten. Dan ben ik er al klaar mee en heb het eten gelijk de vuilnisbak in gegooit. Dan maar niet. Kreeg alleen commentaar van mijn ouders en schoonouders want het is zielig?! Tja hij gooit en krijst en weigert te eten. Moet ik het dan malen en met zo'n slang zijn maag in stoppen? DAT is pas zielig!!! Pfff stomme opa's en oma's. Bemoei je met je eigen zaken.
Hier eet ze ook nauwelijks groente, soms een hapje broccoli, bloemkool of komkommer, maar echt minimaal. Pastasaus en boerenkool eet ze wel redelijk. Ik ga de strijd niet aan, we proberen manieren te vinden om haar het te laten eten; gek gaan doen, klappen, dat soort dingen, maar ook niet elke avond, we zijn wel gek maar niet zo gek . Als ze geen groente eet mag ze de rest wel gewoon opeten en toetje krijgt ze altijd als ze wil. Ze eet wel goed fruit, 2 a 3 stuks per dag, dus haar vitaminen krijgt ze wel binnen. Anders zouden we extra vitaminen bij geven.
hier wordt de groente altijd als eerst aangeboden, soms even paar minuutjes voordat wij met ons bord aan tafel schuiven...wnat zodra hier aardappeltjes en vlees wordt gezien, is er sowieos geen aandahct voor de groente.. dit overigens ook al sinds 1 jaar met moeite...maargeod...ik deel zn fruit wel op in 2x...dus sochtends wat en na het eten wat...en idd altijd wat zuivel..maargoed, soms eet hij zoveel van zn avondeten dat een mandeirjntje voldoende is toe.... wijzelf eten nooit toetjes, maar mn zoontje is wat lastig met zuivel, vandaar dat ik het nu voor hem wel standaard doe... Ik vind vlees persoonlijk niet suuuper belangrijk, heb liever dat hij 2 soorten groente eet en paar hapjes vlees....dus vandara dat ik het eigenlijk altijd zo doe
Hier heel even een haar vlees wat later gegeven. Ze eet het nu nog als eerste op maar als ik vraag of ze ook wat groente en aardappels eet, doet ze dat. Ze eet hier meestal goed dus maak er ook geen probleem van. Gisteravond wilde ze niet eten maar later wel 2 bakjes met fruit. Zuiveltoetje krijgt ze hier niet. Meestal wat later een bakje fruit. en als ze daarna meer krijgt, mag ze meer. Een boterham of cracker zou ik ook goed vinden. Haar bordje van gisteravond heb ik bewaard, dat probeer ik vanmiddag nog wel even.
Ik zou zeker op deze leeftijd echt nog niet gaan 'chanteren' met 'geen toetje als je je groenten niet opeet', geloof niet dat ze dat principe begrijpen zo jong en bovendien hoort een (zuivel)toetje wat mij betreft gewoon bij de dagelijkse voeding. Hier in ieder geval wel, zeker omdat onze dochter geen melk wil drinken krijgt ze altijd toetje, ongeacht wat ze gegeten heeft. Ik merk nu wel dat ze soms na 1 hap al vraagt om yoghurt, dat geef ik dus niet, als ze echt niet meer hoeft is het prima maar dan moet ze maar wachten tot wij ook klaar zijn, 9 van de 10 keer gaat ze dan alsnog wat meer eten. Groenten gaan hier ook moeizaam, als er iets op tafel komt waarvan ik zeker weet dat ze niet eet, zoals groene salade, zorg ik dat er voor haar iets anders is aan groenten. Maar er zijn genoeg dagen dat ze geen groenten (en vlees ook niet overigens) eet. Tsja, niets aan te doen. Ze eet 2 a 3 stuks fruit per dag dus ik maak me verder weinig zorgen.
Hier wordt er op het moment dus niks anders meer gegeten zodra het vlees 'in zicht' komt... Daarom hebben wij er nu voor gekozen om allemaal eerst de aardappels en groenten te eten en zodra ze die op heeft of in ieder geval een paar hapjes van heeft gegeten komt het vlees op tafel. Toch ook als een soort van beloning, ook al hoort het bij de maaltijd... Het komt ook eigenlijk vrijwel nooit voor dat ze geen vlees krijgt en dus ook altijd wel iets van groenten eet (al is het maar 1 worteltje of zo).
Als ze niets anders meer eten als iets lekkers in zicht komt, dan zou ik dat ook even wat later op tafel zetten. Maar in dat opzicht zie ik geen verschil tussen vlees of toetje. Persoonlijk zou ik eerder toetje over laten slaan (dat zie ik toch meer als luxe of snoep) dan vlees. Nou eten wij ook eigenlijk geen toetjes, behalve op feestdagen. Wel wat fruit.
Volledig mee eens, je wil niet dat je kind aanleert dat je met eten een machtsmiddel in handen hebt, zeker als hij al moeizaam eet van bv groente. Daarnaast geven wij vaker iets wat hij echt heel lekker vindt, dan iets nieuws of iets dat minder favoriet is. Volgende maand kan het namelijk wel weer anders zijn, dus wij proberen relaxed met het dreumesgedrag qua eten om te gaan (heowel dat soms heel moeilijk is, want ons mannetje is al zo'n dunne)
Ons zoontje krijgt gewoon zijn bordje met eten voor zijn neus. Daar ligt regelmatig ook vlees op, maar wel maar een klein beetje. Hij bepaalt zelf wat hij eet en uberhaupt of hij eet. Wij eten samen gelijk aan tafel en hij eet of smijt of knijpt, net waar hij zin in heeft en daar ga ik me niet mee bemoeien. Daarna volle yoghurt als hij wil en anders niet. Ik laat hem kiezen. Als hij niet wil eten dan maar niet, kan het er moeilijk inproppen. En als hij dan 's nachts wakker zou worden dan eet hij toch dan
Dat klopt maar ik heb liever dat ze groenten eet dan vlees, zodra er vlees op tafel komt, wordt er niet gegeten van de groenten. Dus wij geven eerst de groenten en dan pas het vlees. Geen groenten is dus ook geen vlees hier, werkt voor ons prima nu.
Ow ja brrr zuiveltoetjes, die komen hier de deur niet in. Lusten we niet, kunnen we niet tegen, op dochter na. Maar die krijgt yoghurt bij het ontbijt als ze geen brinta wil.
is het in indo mss geowon niet zo lekker? hihi ik hou alleen niet van melk maar yoghurt, kwark ed echt wel hoor...lekekre mona yoghurttoetjes mmmm
Ik ben gek op toetjes!! Maar dochter kan er niet tegen, man geeft er weinig om en ik moet om mn zuivelgebruik denken nu in de zwangerschap om de mogelijkheid op een allergie wat te verkleinen. Bij de oudste overmatig zuivelgebruik gehad in de zwangerschap dus dat doen we maar niet weer. Koop daarom geen lekkere toetjes, die gaan op. Eet meestal een klein schaaltje yoghurt per dag. Hier krijgt ze fruit s avonds in een bakje op de bank.