schema 5 maanden (+ bijvoeding)

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by FutureMama81, Aug 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Onze dochter is nu 5 maanden en ben sinds een week begonnen met groente, omdat ze tussen de voedingen steeds vroeger wakker werd en te vroeg voor een nieuwe fles kwam. Ze krijgt nu 's ochtends een half potje groente en 's middags vaak de andere helft.
    Daarnaast 4 flessen van 210 + 7 schepjes.
    Nu heb ik daar een paar vragen over.

- Hoeveel van zo'n potje van 4 maanden mag ze hebben? Ik gaf haar steeds een paar hapjes, maar inmiddels krijgt ze dus 2 keer een half potje, maar als t aan haar ligt kan ze volgens mij wel een heel potje op, want na die halve wil ze ook vrijwel gelijk haar melk en dat lijkt me niet de bedoeling?

- Mag ik evt wat diksap of water bij het potje geven?

- Wanneer kan ik fruit gaan bijgeven?

- Hoe lang moet ik minimaal met de fles wachten na t potje?

Ik hoop dat je me kan helpen.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je begint met bijvoeding, dan is het heel belangrijk om minimaal 3 dagen achter elkaar een zelfde smaak aan te bieden, te beginnen met 1 hapje en langzaam iets meer. Dat is belangrijk voor de smaakontwikkeling. De flessen kun je gewoon op dezelfde tijden blijven geven als voorheen. Wanneer je kindje alle groentesmaakjes die mogen heeft gehad, kun je fruit erbij gaan geven op dezelfde manier.

Groeten Eveline

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    ok dat doe ik dus al.. maar als ze alles goed eet mag ze zoveel als ze zelf wil? Dus gewoon een heel potje groente en een heel potje fruit?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ja de kleine potjes voor kindjes vanaf 4 maanden mag je wel helemaal geven.

Groeten Eveline

Share This Page