Hallo Ik ben al enige tijd na aan het denken over ons schema en vraag me nu af waar ik het beste kan beginnen. Mijn dochter is nu over enkele dagen 5 maanden. Met 4 maanden woog ze 6060gram met 64 cm. Prima dus. Haar schema is nu nog: 9.00 uur fles 13.00 uur fles 17.00 uur fles 20.00 uur fles 23.00 uur fles In alle flessen zit 180cc afgegoten. Ze drinkt deze nu weer heel goed. We zijn nu begonnen met het geven van groente. Dit doe ik gewoon tijdens het avondeten van 18.00 uur. Het is echt nog de techniek oefenen, want veel eet ze hier niet echt van. Ik zit een beetje met het volgende: Wanneer zou ik die laatste fles eraf mogen halen? Ik maak haar nu nog hier voor wakker, en ze drinkt deze slapend op. Verder (overdag) is het ook echt een slaapkoppie. Vaak maak ik haar om 09.00 uur wakker om de 1e fles te drinken. Nu is dat nog prima, maar als ik na de zomervakantie weer moet gaan werken is het toch wel de bedoeling dat ze de 1e fles eerder krijgt. Ik wilde dit zelf samen laten vallen met het niet meer geven van de laatste fles, zodat ze dan missch ook eerder wakker wordt 's ochtends. Hoeveel cc flesvoeding mag ze binnenkrijgen en waar moeten we naar toe met 6 maanden? Ik ken de regel van 150 cc per kilo lichaamsgewicht maar dat gaat op een gegeven moment ook niet meer op denk ik. Het druist een beetje tegen mn gevoel in om die laatste fles er "zomaar" van af te halen. Ze mist dan ineens 180cc voeding..... Of moet ik dit toch gewoon doen? Ik hoop dat jullie me een beetje een richtlijn kunnen geven en een idee kunnen geven waar ik het beste mee kan beginnen. Bedankt alvast.
Hoi, Tot 6 maanden mag je 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur geven. Dit is de maximale hoeveelheid. Wanneer je dochter het goed doet op minder, tevreden is en goed groeit is dat uiteraard ook goed. Vaak kunnen kindjes zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet nodig hebben. Tussen de 6-8 maanden als je opvolgmelk geeft is het advies gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk te geven. Je kunt nu wel al kijken om evt terug te gaan naar 4 flessen. Misschien dat je het dan niet afgiet maar 4 x 200 ml geef. Groetjes Angelique
Hoi Inmiddels zijn we vorige week (met 5 maanden) overgestapt op 4 flessen. Dit zijn 4 flessen van 180+6 niet afgegoten. Ze krijgt de laatste om 20.30 uur en 's ochtends komt ze ook weer om 8.30 uur. Ze mist hem dus niet echt denk ik. Ook krijgt ze nu na de fles van ongeveer 16.30 uur een groentehap, dat gaat al best redelijk. Mijn vraag is nu de volgende: Ze heeft nu dus 4 flessen = 800cc voeding nr 1. Dit drinkt ze echter niet altijd helemaal op. Zou het dan raadzaam zijn om nu al over te stappen naar voeding nr 2, omdat hier meer voedingsstoffen inzitten? Ben nu nml een beetje bang dat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.... Bedankt alvast!
Hallo! Nee, zou ik zeker even afraden. De opvolgmelk 2 is zwaarder, de kans is groot dat ze dan minder drinkt dan nu. Als je de hoeveelheden bijhoudt die ze wel opdrinkt een aantal dagen, op hoeveel ml komt je dan uit? Welke variant voeding geef je? Standaard, HA of een andere? Bij haar gewicht en leeftijd kan je de 130ml regel aanhouden. Ze zou dan rond 780ml ook genoeg hebben. Nogmaals dit is een richtlijn. Drinkt ze minder maar ze is wel tevreden en ze groeit goed, geen zorgen! Dan is het echt goed hoor. Succes. groeten Femke
Oke, dan wacht ik gewoon totdat ze 6 maanden is. Ze drinkt op een dag zeker 750cc. Als ze alles opdrinkt is het dus 800cc. Feit dat ze gewoon tot de volgende ochtend doorslaapt, geeft mij wel het idee dat ze die 5e fles niet meer nodig heeft. Bovendien moet deze er met 6 maanden toch ook vanaf zijn toch, omdat ze dan dus max 800cc mogen hebben van de nr2 voeding? Ze krijgt nu HA nr 1 voeding. Zal ik met nr 2 dan overstappen op de standaard voeding nr 2, HA nr 2 mengen met standaard nr 2 of toch gewoon HA nr 2 geven? Hebben jullie hier ook een advies in?
Hoi, Dat klinkt helemaal goed zoals het nu gaat. Tussen de 6-8 maanden is 800 ml van de opvolgmelk inderdaad de maximale hoeveelheid. Je kunt met 6 maanden kijken om op de Standaard 2 over te gaan. Voor de overgang kun je dan HA 1 en Standaard 2 met elkaar mengen. Kan je dochter even wennen aan de overgang van HA naar Standaard en van 1 naar 2 en kan je zelf even kijken hoe het gaat. Je kunt het heel geleidelijk doen door per dag 1 schepje van de HA 1 te vervangen door een schepje Standaard 2. Ben je met een weekje over. Of door 2-3 dagen half half te geven. Wanneer je nog vragen hebt laat het gerust weten! Groetjes Angelique