Baby bijna 8 maanden slaapt weinig, te weinig?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Porsche, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even jullie raad / mening nodig.

Onze dochter van bijna 8 maanden slaapt weinig ..

Ons schema ziet er als volgt uit
    07.00 wakker worden en aankleden
    07.30 de fles
    09.30 fruit
    10.00 in bed
    10.30 wakker
    12.00 pap
    13.00 in bed
    14.00 wakker
    15.00 fles
    16.30 in bed
    17.30 wakker
    19.00 fles en maar bed ...

Soms slaapt ze iets langer soms nog zelfs korter

Maar slaapt ze dan niet TE weinig?

Ik maak me niet echt zorgen want ze is totaal niet lastig.. Maar ben het totaal niet gewend haar broer sliep van 10 tot 12 en van 15 tot 17.30

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Vind niet dat ze te weinig slaapt hoor! Misschien in de ochtend iets later wegleggen zodat ze 2 slaapjes gaat doen die net iets langer zijn of lukt dat niet?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik zou er ook twee slaapjes van proberen te maken. Heeft ze hier ook. En ik heb mij toen onze dochter nog jonger was enorm druk gemaakt om slaapjes. En het cb zijn toen tegen mij, als ze goed groeien en eten en snachts goed slapen, dan hebben ze het waarschijnlijk niet nodig. Dus gewoon af gaan op je kindje!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter slaapt 10 u per 24u nacht 7 a 8 en 1 keer 2 u met geluk.
    Dus nee slaapt niet weinig hoor.

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik vind het ook niet weinig. Mijn dochter deed vanaf een maand of acht ook 2 slaapjes van gemiddeld een uurtje.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Mijn zoontje deed ook twee of drie van die korte slaapjes. Toen hij 9 maanden was heeft het zichzlf gecorrigeerd tot twee slaapjes van 1 tot anderhalf uur. Eerder duurde het langste slaapje 45 minuten. Maar ging dus vanzelf over.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Vergeleken bij onze dochter is het wel weinig. Zij slaapt 's nachts zo'n 13 uur en dan overdag 2x 2-3 uur (en na max 3 uur maak ik haar wakker). Op het kdv slaapt ze wel wat minder.
    Als je dochtertje tevreden is, lekker slaapt en vrolijk wakker wordt, dan zal het wel prima zijn lijkt me..

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Thanks meiden ik maak me ook geen zorgen
    Maar dacht juist van slapen doe je groeien etc en eerst dacht ik het is een fase maar die fase duurt nu al best lang .. Ik zal haar nu eens tot 10.00 ophouden kijken wat dr gebeurt...

Bedankt voor jullie antwoorden!

Share This Page