Vanaf vandaag ben ik overgestapt flesvoeding ( hero comfort) en eigenlijk doen we gewoon maar wat ...voedingen gaan op verzoek ( overdag ongeveer om de 3 uur en snacht om de 4 ) en slapen overdag zit ook nog geen ritme in. Ik zou er graag een beetje regelmaat in brengen en ik ben benieuwd hoe jullie dat doen en wat jullie " schema's " zijn. Ik bied nu flesjes aan van 90 water met 3 schepjes voeding en mijn kindje weegt 4,2 kilo. Ook overweeg ik de laatste fles misschien iets meer te geven om te kijken of hij snacht dan iets.langer gaat slapen.
5 weken is nog te jong voor een ritme. Vaak gaat dat vanzelf wel. Lekker op verzoek blijven voeden en waarschijnlijk merk je na een tijdje vanzelf dat je een ritme hebt te pakken. Overigens overdag om de 3 uur en snachts 4 uur is al een ritme. Lekker zo door blijven gaan Hier kwam er pas een ritme qua vaste tijden in toen zl ging doorslapen. Daarvoor was het afhankelijk van hoe laat hij smorgens kwam, daarop gingen we overdag weer verder. 5 weken is nog erg jong en doorslapen zou ik voorlopig nog niet verwachten ik zou daarom ook niet gaan rommelen met meer in de laatste fles doen. Je geeft dus nog 1 nachtvoeding als ze snachts om de 4 uur komt? Denk dat je daar al heel blij mee mag zijn doorslapen komt vanzelf wel..
Nou het punt is dat hij nu 90 water met 3 schepjes voeding krijgt en als ik hem dat op verzoek geef dan krijgt hij meer dan dat hij mag. Ik ben dus een beetje zoekende, het gaat niet zo zeer om het doorslapen al zou het een fijne bijkomstigheid zijn.
Ik weet niet hoeveel flesjes je in totaal geeft (klinkt als 5 of 6), maar het 'mogen' er 7,5 zijn van 100 ml. De richtlijn is 120-180 ml voeding per kg lichaamsgewicht. Je hebt dus nog alle ruimte.
We zitten op 7 voedingen per dag en soms zelfs 8. Hij komt ongeveer rond: 03:00/06:00/09:00/12:00/15:00/18:00/21:00 Rond de middag komt hij vaak tussen 2 voedingen en krijgt hij een klein flesje aangeboden. Hij drinkt eigenlijk al zijn flesjes zonder moeite leeg en doet daar 20 tot 30 minuten over...dus aan 750 cc komt hij wel
Dan zit hij aan het maximum van de richtlijn, dus nog normaal toch? Sowieso is het geen wet en hebben sommige kindjes meer nodig dan anderen. Als je je zorgen maakt kan je altijd contact opnemen met het cb over andere voeding.