Hoi voedingsdeskundige, Ik heb een vraagje over ons schema. Of onze Uk wel genoeg binnen krijgt. (tijden zijn het gemiddelde ) 7.00 fles 180+6 (meestal helemaal op) 10.00 1 stuks vers fruit/mix (soms halve grote pot) 11.00 fles 180+6 (meestal 50 cc over) 15.00/16.00 halve grote pot maaltijd 6+ mnd 17.00 fles 180+6 (meestal 50 cc over) 21.00 fles 180+6+3 rijstebloem Ongeveer 700 cc standaard 2 voeding dus. Maar vaak slaapt meneer zo gruwelijk goed overdag dat hij tussendoor dus geen slokjes water krijgt. Vandaag ook... mijn moeder paste op en meneer heeft van 12.30 tot 16.15 geslapen! Ze moest hem zelfs wakker maken. Maar hij heeft ook dagen dat hij om 14.30 al wakker is en is dan nog lang tevreden met een halve liga. Krijgt hij zo op een dag wel voldoende vocht binnen??? Hoeveel vocht hoort een baby van 6 mnd eigenlijk gemiddeld te krijgen? Meneer weegt nu ruim 5500 gram (2 weken geleden) hij was dysmatuur. Alvast bedankt!
Hoi! Je schema ziet er goed uit en zo te horen doet je zoontje het er heel goed op! Hij krijgt zo genoeg vocht binnen, hij mag 700-800 ml opvolgmelk drinken. Eventueel nog wat water/lauwwarme thee zonder suiker/diksap als hij dit wilt, maar dat hoeft nog niet hoor. Groetjes Linda
Dank je wel! Ja, eigenlijk is hij eigenlijk ook heel tevreden Is gewoon ook even wennen vor ons omdat hij voorheen echt Friso Extra nodig had. Hij krijgt water met een tuitbeker (zachte tuit) maar dat snapt hij nog niet... eigenlijk dus nog geen water extra haha!
Dan begrijp ik het! Als ze eenmaal aan de vaste voeding gaan wordt dat ook een stuk makkelijker. Geniet ervan! Groetjes Linda