Finn wil de laatste dagen ineens niet echt stukjes meer. Met zijn fruit valt het nog mee...dat eet ie nog wel gewoon. Maar zn avondeten wil hij echt geprakt of een prutje. Zou dit nou toeval zijn dat hij smaak aan het ontwikkelen is en die dingen toevallig niet lekker vind. Het waren bloemkool met aardappels (de aardappels at hij wel een beetje van) aardbei, en mandarijn. Bloemkool is vanaf het begin zn favoriet al niet, en aardbei en mandarijn heeft ie voor het eerst gehad. De eerste dag van mandarijn luste hij alles en de twede dag niets, en bij aardbei wilde hij de 1e dag alleen prut en de tweede dag niets. Dus dilemma...lust hij het niet...of wil hij prut?
ja dit is wel de leeftijd van het kieskeurig worden, mijn dochtertje wou rond 10 mnd ook ineens geen stukjes meer, die werkte ze er keurig uit en de rest hield ze binnen. heeft ze een paar weken volgehouden en nu eet ze prima alles. grof of fijn geprakt, maakt niet meer uit.
als je het nog maar 1 of 2 keer hebt gegeven, is het denk ik de nieuwigheid. Ik moest soms dingen wel een keer of drie geven en dan de week erop nog een keer, dan pas kon ik zeker zeggen of hij iets lustte. Ik gaf alles wel in stukken. Ook is het wel eens zo geweest, dat hij iets eerst niet lekker vond en na 2 maanden opeens wel. Dus iets niet lusten is ook afhankelijk van de fase. Ik zou het gewoon volgende week weer proberen en misschien deze week iets geven wat niet nieuw is en hij zeker lekker vindt, ook gewoon op de oude manier. MOcht hij geen stukjes willen, zou ik daar niet teveel mee ingaan, want eerst at hij ze ook, dus is het misschien uitproberen, dat moet je voorkomen.
De aarbei en mandarijn heeft hij idd voor de 1e keer gekregen. Maar bloemkool was het eerste wat hij at ongeveer. Zelf de boontjes vlogen door de kamer vandeweek..en die vind ie normaal wel lekker (dacht ik) De gebakken aardappels waren natuurlijk wel goed Het is misschien idd slim om er juist niet aan toe te geven ja...anders gaat ie er vanuit dat ik het maar blijf prakken..terwijl hij het echt wel kan! Even volhouden dus! Het is ook trouwens niet dat hij daarna honger heeft ofzo. Hij krijgt nog een laatste fles en daar heeft ie gewoon rustig op gewacht en hij heeft niet lopen zeuren of huilen dat ie honger had.