Hoi, mijn dochter is niet zo'n hele grote eter en dan met name groente en fruit. Het gekke is dat ze alles wel lekker vindt. Niks wordt teruggespuugd maar netjes gegeten maar ze komt net aan de 100 gram fruit en nog geen 100 gram groente. Het is nu toch de bedoeling dat ze hier langzaam aan meer van gaat eten en minder fles krijgt? Schema nu: 07.30 fles 180/6 + granen 11.30 oefenen brood, paar stukjes + fles 180/6 14.30 fruit gemengd met halve liga+ wat water/thee of diksap (zonder liga eet ze net zoveel en heb zo het idee dat het wat meer vult tot aan het avondeten) 17.00 klein beetje groente+ beetje yoghurt 19.00 fles 180/6 Ik maak er geen drama van, probeer gewoon elke keer en als ze niet meer wil stop ik. Wat doe ik verkeerd???
Hi Natas, Op de eerste plaats; je doet helemaal niets verkeerd! Het klopt dat het de bedoeling is na 6 maanden dat groenten en fruit langzaam de flessen gaan vervangen. Maar zo te zien heb je nog maar 3 flessen en is je meisje gewoon een niet zo'n grote eter. Je kan een paar dingen doen: - toch de liga eruit in de hoop dat ze 's avonds daardoor meer zin heeft in de groenten - de middagfles verkleinen waardoor het brood beter gaat en er ook wat meer trek ontstaat - het fruit verdelen over de dag als tussendoortje, Bijvoorbeeld zo: 7:30 ontbijt (pap) 10:00 fruit 13:00 boterham met klein flesje (100ml) 15:00 de rest van het fruit 18:00 groenten 19:00 fles Je hebt dan nog altijd voldoende zuivel (circa 500ml). Ik denk gewoon dat de flessen nog lekker vullen en dat is ook prima maar langzaam maar mocht ze echt niet meer gaan eten dan toch een fles wat afbouwen. Probeer tussendoor het vocht op goeie tijden aan te bieden en niet vlak voor het eten. Kleine kinderen maar geen onderscheid tussen honger en dorst.
Fijn dank je wel, wou al bijna mijn topic beginnen met: 'Zwaantje wil je even kijken!' Ga ik het zo proberen!