baby 4 maanden drinkt weinig

Discussion in 'Voeding' started by sjudith, Nov 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik weet het even niet meer...

Sinds vorige week zondag heeft onze kleine diaree.
    Ze heeft geen verhoging.
    Ze drinkt nu al een week slecht. Ze drinkt maar 300 a 400 per dag. Meer krijg ik er niet in!

Haar poep was ook groen, dit is op kweek gegaan, uitslag pas donderdag binnen!
    Momenteel is de poep een normale kleur.

Ondertussen al 4x bij de ha geweest en 1x bij de ha-post in de avond.

Ze is ondertussen aan het afvallen. Ze is ook erg schoor.
    Ze huilt weinig. Ze ziet er erg goed uit...maar heb het idee dat het niet goed zit!

En ik moet maar afwachten....

Help? Herkent iemand dit?

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

May 15, 2008
    4,258
    0
    0
    Rijen
    Hallo Buddy,

Hier zoals je weet helaas een zelfde soort verhaal: al 4 weken (bijna) niet aankomen, deze week ook verschillende keren groene ontlasting, veel spugen en bijna niet drinken. En ook hier het advies: Afwachten!

Ik hoop dat onze kleintjes snel weer goed gaan drinken en groeien, want dit breekt je echt op. Je weet dat er iets is, maar er wordt gewoon geen gehoor aan gegeven.

Heel veel beterschap voor jullie kleine meid en voor jou een dikke knuffel!

X Silvia

3. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nieuw advies van CB, hapjes geven, fruithapje, pap etc....:rolleyes:

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Geen ervaring, maar wil jullie even sterkte wensen

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik zou niet zomaar gaan bijvoeden, zeker als je niet weet of er een oorzaak is voor het weinige drinken. Tot 6 maanden zal de melk toch het belangrijkste zijn om van te groeien. Vindt dat echt een raar advies van je CB.

Mijn oudste had ook hele slechte dagen qua drinken....meestal regelde zij zo dat er een fles af moest. En dan dronk ze weer goed. Maar ik zou eerst die kweek willen afwachten. En als ze meer afvalt...gewoon weer bij de HA aan de bel trekken!

Sterkte

6. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    vanaf 4 maanden mogen ze al hapjes hoor :)
    Ze is maandag 4 maanden!

We hebben vanavond 2x rijstebloempap in haar melk gedaan en ze heeft nu 2 x 150 cc op!

Ik ga er ook vanuit dat het cb een goed advies geeft!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ja maar ze zal nooit in 1x zoveel eten dat het flesvoeding kan vervangen , het is niet voor niks bijvoeding....(maar ja dat is een andere discussie)

Maar goed ...je vroeg advies voor het weinige drinken, maar ik lees dat het al is opgelost. Succes verder.

8. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik zeg ook niet dat ik het als vervanging doe :rolleyes:
    dat mag nog niet, dat weet ik!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Nee maar je schrijft dat je kindje zo ziek is geweest met diarree. Dan vind ik het vreemd dat het CB dan juist adviseert om dan te beginnen met bijvoeding....juist wanneer je kindje diarree heeft zijn de darmpjes zo gevoelig en de darmpjes moeten sowieso wennen aan andere voeding.

Snappie waarom ik het een vreemd advies vindt? Wat jij doet qua bijvoeding is helemaal jouw beslissing, maar qua CB vind ik het gewoon een vreemd advies.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wat vervelend sjudith.

Ik zou mezelf eerder druk maken om te weinig vocht dan te weinig voedingsstoffen. Dat komt wel. Gaat het nu weer wat beter? Als papflessen helpen is dat hartstikke mooi natuurlijk.
    Mocht je bijvoeding willen geven: daar zit ook veel vocht in. Zeker uit potjes. Je hebt wel kans dat Giulia nog maar heel weinig wil. Wat dat betreft denk ik dat papflessen beter werken.

Hoe dan ook, heel veel beterschap voor Giulia. Hopelijk krijg je morgen een uitslag waar je wat mee kunt en knapt Giulia heel snel op!

Share This Page