Hoe eet dreumes van anderhalf brood?

Discussion in 'Voeding' started by sneeuw, Dec 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef hem gewoon het bord met kleine stukjes brood en hij redt zich prima met zijn handjes. Wordt met pindakaas en jam wel een smeerboel, maar dat is niet anders. Toen zag ik dat mijn ouders hem nog stukjes brood met een vork geven. Hoe doen jullie dat? En vanaf wanneer geef je de boterham dan dubbelgeklapt?

2. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier laat ik mila al een hele tijd zelf eten! Vind ik goed voor de ontwikkeling. Mn moeder past 1x per week op en geeft t brood inderdaad ook met een vork. Alleen maar omdat ze niet zo goed tegen die knoeiboel kan! Mij stoort dat helemaal niet zo!

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Ze krijgt hier niet anders dan met de handjes en is pas 7 maand en dat gaat prima :) alleen hier dan zonder bordje ;)

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier brood altijd wel van een vorkje. gaat prima en niet zo een kliederboel inderdaad.
    fruit eet en avondeten eet ze dan altijd wel weer met haar handen :) tenzij het een prakje is ofzo, dan wordt het weer zo een zooitje dus dan van een lepeltje

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou hem gewoon een snee aan bieden dubbel gevouwen

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik snij stukjes en die eet hij met de hand.
    Een boterham dubbel gevouwen kan ook al heel goed, alleen bij mijn zoon is dat geen succes.
    Dat is zo'n propper. Nog steeds, ook al is hij over 2 maanden twee. Een dubbelgevouwen boterham gaat er bijna in zijn geheel in en dan op een gegeven moment is het huilen omdat hij het niet wegkrijgt.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn zoontje is bijna 2 en eet nog steeds stukjes brood met zn handen. De stukjes zijn nu wel groter dan toen hij klein was, soms snijd ik de boterham in vieren maar meestal zo'n beetje in 6 stukjes.
    Hij heeft een boterham nog nooit met een vork gegeten, en dubbelgevouwen vindt ie niet leuk want hij wil zelf uitzoeken welk stukje hij kiest :)

8. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook geen brood met een vorkje. Hij wilt het graag zelf doen.. Ik plak de boterham dubbel en snij het dan in 4 stukken en hij eet het dan heel netjes op. Avond eten help ik nog wel anders vliegt het door de kamer heen. Maar met bijv. gebakken aardappeltjes met groente eet hij met zijn handen. Fruit eet hij ook in stukjes zelf. Anders krijg ik het er niet in!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Hier wordt er ook zelf gegeten, maar mét een vorkje! :) Brood met de handjes pakken of uit vuistje is niet zo moeilijk, dat doen we tussendoor wel eens. Maar in de basis wil ik dat ze leert om vork en mes te gebruiken. En daarom beginnen we nu al met het vorkje. Goed voor de motoriek en het voorkomt een smeerboel! Van mij mag ze nu nog zelf weten hoe ze hem vast houdt, eerst maar leren prikken en naar de mond brengen. Later is het tijd voor de finesses. Maar het gaat al heel goed en ze heeft er ook echt lol in! Zit ons echt te bestuderen van hoe wij het doen, en legt dan ook tussen de happen door ineens de vork neer en zo. Gewoon omdat wij dat (blijkbaar) doen :D

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    onze dreumes pakt de stukjes van zijn kinderstoelblad (ikea) en dat gaat prima, maar wanneer het met appelstroop of jam is dan toch maar van vorkje op een gegeven moment omdat alles ergens anders terechtkomt (expres haha!) hij is nu 17 maanden gepasseerd...hij is ook wel een proppertje...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met anderhalf werd hier brood op verschillende manier gegeten:
    - dubbelgeklapt en door midden gesneden
    - stukjes met een vorkje (doet ze keurig zelf.. al heel lang. Mijn zoontje kon dat echt niet)

het is maar net hoe mijn pet staat maar ze kan het allebei prima en de ene keer doet ze het netter dan de andere keer. Maakt mij niet uit.

12. fafje

fafje Niet meer actief

dubbel geklapt vanaf 8 mnd, soms sneed ik dat in 3 of 4 lange repen ...en nu nog altijd dus dubbelgeklapt in 2-en snijden

13. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier klap ik gewoon de snee dubbel en die eet ze zo op. Stukjes brood propt ze zo veel moglijk in haar mond dus niet echt een succes.

Met een vork ook nog geen succes :D

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier dubbelgeklapt, voorheen in kleine stukjes, nu gewoon in twee stukken. Alleen vindt mevrouw het heel leuk om dan weer alles uit elkaar te trekken en te gaan knoeien dus het is nogal vaak een zooitje. Maar goed. Met een vorkje vindt ze 1 keer leuk en daarna wil ze het niet meer.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dreumes krijgt brood gewoon in stukjes die ik voor hem op zn bordje leg en dan pakt hij zelf welke hij wil. Tegenwoordig is het een sport om bv de kaas of de worst er eerst af te eten, dan het stukje brood weer op het bordje te leggen en dan door te gaan tot al het beleg van de stukjes af is en dan pas de stukjes brood op te eten :S

En indd jam of appelstroop eet hij ook in stukjes, die handjes maken we achteraf wel schoon.

Ik probeer weleens een dubbelgevouwen boterham maar die wordt in 1x naar binnen geduwd....

xx

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier snijden we vanaf dat ze brood eten het brood in stukjes en dat prikken ze ook vanaf die tijd zelf met een vork. (de oudste twee gaan inmiddels naar school en daarvoor snijden wij het in 4/6 stukjes en eten ze dat met de handen)

Dubbelklappen doen wij niet aan, vind dat persoonlijk niets. Nog 'trauma's' van vroeger denk ik :p van de keren dat ik dat kreeg. Twee boterhammen op elkaar leggen wel, maar enkel ivm het naar school gaan, eerder nooit gedaan.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

GRIN.. wat is het verschil? :D

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Vanaf 1 jaar ofzo krijgt Lisa een dubbelgeklapte boterham en dan doormidden. Lisa smeert sinds een paar maanden haar brood meestal zelf (ik help meestal bij het laatste stukje) en als het smeren klaar is zegt ze: klappen! :)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    In stukjes

Share This Page