Hallo, Op de eerste plaats ontzettend fijn hier terecht te kunnen met al onze vragen, je maakt een hoop mensen blij/zekerder denk ik! Mijn dochtertje is 9 maanden, haar schema was als volgt: 7.30 160cc -5 melk en 5 schepjes pap 10.00 boterham en sap 12.30/13.00 210-7 14.45 fruit en sap 17.30/1800 avondeten 19.30 210-7 Laatste weken krijg ik er geen melk meer in. tussen de middag drinkt ze als ik geluk heb 180, maar meestal blijft het bij 100/110. De laatste fles wil ze niet meer, kokhalst als ik ermee aan kom en weigert echt. S'morgens al geprobeerd meer pap te geven, maar of ze drinkt hem niet leeg of het komt er na 10 minuten weer uit. Ze heeft duidelijk genoeg (van de melk)? Ander merk geprobeerd, andere flessen, tuitbekers, noem maar op. Geprobeerd bij brood en fruit wat extra melk te geven. Helaas, zodra ze doorheeft dat er melk in zit kokhalst ze, foppen gaat dus niet. Maak me op zich niet zo'n zorgen, ja ik weet dat liever meer moet maar het lukt niet. Toch vraag ik me af of je misschien DE tip hebt en of ik nu vitamine D bij moet geven? Iets anders waar ik nu aan moet denken (gewone melk geven?). Als dit zo doorgaat is dat een probleem, geen idee nml wanneer ze een fles minder zou mogen. Alvast bedankt!
Hallo, Je kindje heeft voor de vitamines en mineralen inderdaad 500 ml opvolgmelk nodig tot de leeftijd van 1 jaar. Wanneer je kindje onder de 500 ml uitkomt, is het belangrijk om 10 microgram vitamine D bij te gaan geven. Wanneer hetlastig is een kindje te foppen met melk, wil het soms nog wel lukken met een toetje op basis van opvolgmelk, van Danone. Of een kant en klaar papje op basis van opvolgmelk met een lekkere smaak. Groeten Eveline