Mijn zoontje van 11 mnd eet al een week slecht. Zn flessen drinkt hij wel leeg en zo af en toe door fruit gaat er ook nog wel in.. Sochtends het bord pap wil nog wel maar de boterham smiddags en zijn avondeten eet hij nauwelijks. Ben bang dat hij zo te weinig binnenkrijgt. Moet wel zeggen wij wonen in een warm land waar t nu zeker 40gr is overdag. Misschien dat dat meetelt? Wat adviseren jullie?
Goedemorgen, Dankjewel voor je bericht over de voeding van je zoontje. Wat vervelend om te horen dat hij al een week slecht eet. Het kan met het warme weer te maken hebben, maar ook met zijn eigen willetje die hij aan het ontwikkelen is. Ik zou je willen adviseren om zijn boterham en de avondmaaltijd wel dagelijks aan te blijven bieden, zodat dit toch onderdeel blijft van zijn dagmenu. Bied beiden 15-20 minuten aan, heeft hij niet gegeten haal de maaltijd dan weg. Het is vooral belangrijk om geen alternatieven aan te bieden, anders zal hij hieraan gaan wennen. Ik verwacht dat het een fase is en dat hij vanzelf beter zal gaan eten. Fijne dag! Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou