Hallo Ik kreeg net bij mijn boodschappen van albert en pak daanoontje mild om uit te proberen. Weet iemand of mijn zoontje van 6 maanden danoontje mag hebben?
Ik denk van niet want daar zit toch ook koemelk in? En dat mogen ze niet tot een jaar. Ik zou die zoetigheid sowieso nog niet geven aan baby van 6 mnd is helemaal niet nodig, maar dat is persoonlijke mening
Mijn persoonlijke mening is dat je kindjes die zoetigheid niet geeft, maar dat was de vraag niet. Ik zou het niet geven op de site van danoontje gekeken en daar staat bij veel gestelde vragen -> Vanaf welke leeftijd kan ik mijn kindje Danoontje geven en het antwoord is Danoontje is geschikt als toetje en tussendoortje voor kinderen vanaf 1 jaar. Danone Danoontje - Veelgestelde vragen
Je hebt wel speciale Danoontje, met opvolgmelk, dit is voor baby's vanaf 4 maanden. Aan de andere kant mogen baby's ze met 6 maanden wel al yoghurt en kwark, dus ook de normale variant, zijn ook melkprodukten, dus niet met opvolgmelk. Ik denk dat zo'n Danoontje echt geen kwaad kan hoor.
een keer zo'n danoontje kan geen kwaad... mijn zoontje krijgt trouwens elke dag een danoontje op basis van opvolgmelk ( was volgens het cb helemaal prima en is niet slecht en daarmee went hij niet teveel aan zoetigheid) zo'n danoontje mag hij dus gewoon hebben
Mijn dochter mocht vanaf 6 maanden gewoon yoghurt of kwark als toetje hebben. Als je dat af en toe afwisselt met een lekker danoontje is er echt niks aan de hand. Ze smult er in ieder geval lekker van. Ik ben van mening dat het voor een kind slechter is om het alle zoetigheid te ontzeggen, zodra ze dan ouder worden zoeken ze het wel op bij vriendjes/in de winkel etc. Beter gecontroleerd eten dan achter m'n rug om, net als met alcohol als ze ouder zijn. Daarom krijgt ze af en toe lekker een danoontje, een lange vinger of een pepernoot (inmiddels is ze 15 maanden oud)! Ze zit precies op het middelste lijntje qua lengte/gewicht, krijgt altijd normaal (verse aardappels, groente, vlees) te eten en geen dikmakende 'nepproducten' als peutermelk enzo. Als ik jou was zou ik 't gewoon lekker geven!
Ik had yogolino van nestle besteld en ik dacht dat het van opvolgmelk was maar er staat op de verpakking dat het van yoghurt is gemaakt. Staat op de verpakking dat je het kindjes vanaf 6 maanden mag geven. Dan gaan we morgen samen lekker smullen van een danoontje. Ik ben ook niet van plan om hem het iedere dag te gaan geven maar af en toe eens een keertje.
Nou dat kan heus wel hoor. En over geen suikers enzo en zo lang mogelijk vermijden...daar zijn de meningen over verdeeld. Hier kreeg en krijgt hij gewoon lekker danoontje hoor. (en ook wel eens andere 'slechte' dingen, ik toch ook?
nou, hier kreeg ze het wel hoor. ze mogen best al een beetje koemelk en ik zocht de danoontjes uit zonder suiker.
hier is danoontje start ook een succes hoor! die zijn ind met opvolgmelk en smaken minder zoet, mocht je daarna nog gewone yoghurt willen geven is dat misschien handig anders schrikt je kindje zich rot hahahaha van de zure smaak