Honing en pindakaas zou ik zeker niet eerder dan een jaar geven. Bij honing wordt dit sowieso geadviseerd ivm een bepaalde bacterie die in honing kan zitten en pindakaas zou ik ivm de allergenen niet eerder geven. Overigens zijn we hier chocopasta ook pas na een jaar gaan geven, maar dat was meer omdat ik daar zelf geen meerwaarde in zag. Nu krijgt ie het af en toe.
Bij de leeftijd van Selina zou ik het gewoon proberen. Wel effe voorzichtig zijn met de pindakaas als dit de eerste intruductie met pinda's is.
honing: NA 1 JAAR!!! pindakaas: indien er geen allergische reactie bekend zijn binnen het gezin op peulvruchten en / of noten dan mag dit vanaf 6 maanden maar is niet nodig. Bij voorkeur later chocoladepasta: mag vanaf 6 maanden maar bevat veel onnodige vetten en suikers. Bij voorkeur later
Honing inderdaad pas na 1 jaar Pindakaas hebben ze hier nog steeds (15mnd) niet gehad, ivm sterke allergenen. Maar als jouw kindje negerns op reageert, en in de familie geen allergiën voorkomen kun je het voorzichtig proberen. Chocopasta heb ik 1x geprobeerd hier, ik vind het persoonlijk onnodig, veel te zoet, te veel suiker en geen toegevoegde waarde qua vitamines e.d.
honing heeft ze nog steeds niet gehad. Of in elk geval, ik heb het 1x gegeven en toen lustte ze het niet (het is sowieso een zeikerd wat broodbeleg betreft, alleen maar pindakaas, appelstroop en smeerworst wil ze). De overige 2 vanaf 10 maanden. Chocopasta vind ik niet nodig, maar dat krijgt ze heel af en toe gewoon want ze vindt het wel erg lekker.
eerlijke vraag: eten julie alleen maar wat 'nodig' is? Als Jelmar straks 1 is en goed zijn boterhammen eet mag hij van mij echt wel pasta of iets dergelijks op z'n boterham hebben (1 hartig, 1 zoet) maar iedereen praat maar over niet nodig, voegt niks teo.... klopt! maar wij eten toch ook chips, koekjes, chocola, drinken alchol etc... allemaal niet nodig, maar wel lekker alles uiteraard met mate! zal Jelmar echt niet proberen te beschermen tegen AL het suiker&zoet in de wereld, de gulde middenweg lijkt mij beter en uiteraard hoef je met 6 maanden niet elke boterham met pasta te besmeren
Mee eens, Kevin krijgt ook gewoon pasta en pindakaas op brood, maar wel met mate. Hij vindt het lekker, dus mag ie het af en toe wel hebben, waarom niet?
Precies, snoepen en lekkere dingen met mate zie ik ook geen probleem in! Lekker in het weekend een boterhammetje geven met pasta, hagelslag of pindakaas! Door de week probeer ik wel gezondere dingen te geven, meestal appelstroop ( hij wil alleen zoet beleg).Vruchtenhagel vindt tie ook heerlijk!
Ze mogen hier best weleens een koekje of zo'n kindersuprise-ei. maar op dit moment vinden wij chocopasta op brood nog niet 'nodig' omdat ze elke dag één hartige beleg krijgen EN een zoete. En die zoete is altijd appelstroop, vanwege ijzergehalte en geen suiker. En echte snoepgoed komt hier pas over een paar jaar als het aan mij ligt, ze moeten nu hard groeien en ik vind het belangrijker dat ze 'echte' voedingsstoffen binnen krijgen. Als snoep krijgen ze hier bijv. rozijntjes.
Zo zou ik het ook doen en bij uitzondering met verjaardagen of ergens anders misschien een keer wat. Als ze wat ouder wordt, denk ik dat we gewoon wat lekkers doen in het weekend. Bij een 1e is het ook makkelijker denk ik om snoep wat langer buiten de deur te houden.