stoppen met BV en flesweigeren (9 maanden)

Discussion in 'Borstvoeding' started by L83, Oct 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en heb na heel lang piekeren en twijfelen besloten dat ik wil stoppen met de BV (denk ik :) hihi).
    Maar nu is het probleem dat hij dus niet uit een flesje wil drinken, wilde hij eigenlijk nooit maar met extra voeden als ik thuis was en wat extra nachtvoedingen kreeg hij toch genoeg binnen.
    Maar goed nu wil ik dus stoppen maar hoe, ik zie er zo tegen op en dat maakt het weer zo dubbel want ik wil wel stoppen.
    Wie heeft er tips ervaringen, heb al op BV.com gekeken maar de tips die daar staan hebben we eigenlijk allemaal al geprobeert.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik geloof dat je kind voor je heeft beslist dat stoppen er nog niet in zit!! ;)

Heb je het weleens in een tuitbeker of een gewoon bekertje geprobeerd?

3. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    kun je hem niet uit een gewone beker laten drinken? mijn dochter wou in het begin ook niet de fles en daarna nooit meer geprobeerd(niet nodig)
    Weet je heel zeker dat je wilt stoppen? je kan rustig aan afbouwen..ik ben nu zelf van 5 naar 3 voedingen per dag aan het afbouwen..ze krijgt dan een beker met drinken en fruit of een tussendoortje...succes hoor!

4. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Hij heeft idd voor mij beslist dat we nog niet stoppen, maar goed ondanks mijn twijfel is het toch beter (denk ik) ;).
    Hij drinkt wel eens wat water uit een bekertje (we oefenen dit al vanaf 7 maanden een paar keer per dag), maar dat is hoogstens 2 a 3 slokjes een complete melkvoeding uit een bekertje gaat dus niet lukken ben ik bang.
    Tuitbekertje hebben we ook geprobeert maar hier bijt hij alleen op, als er per ongeluk een paar druppels drinken in zijn mond komen werkt hij die ook weer naar buiten.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

En zo'n rietjesbeker? Dat werkte hier ook goed. Dan gingen er wat meer mililiters in.

Dan zou je overdag de bv kunnen afbouwen en de ochtend- en avondvoeding er in kunnen houden voor de noodzakelijke zuivelbehoefte.

6. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Het probleem zit hem vooral in de ochtend en avondvoeding, ik werk in wisselende diensten, soms al om 06:00 thuis weg, soms werk ik van bijvoorbeeld 16:00 tot een uur of 23:30, overdag kan mijn man/ opvang genoeg alternatief bieden in vorm van fruit en groente enzo, maar mijn voedrecht is straks ook afgelopen, ik kom nu s'avonds tussendoor naar huis, en hij moet natuurlijk wel goed wat kunnen drinken voor hij gaat slapen.
    Die rietjesbeker heb ik nog niet geprobeert, die kunnen we ook nog gaan toevoegen aan de verzameling dan ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kindje dat al zo groot is zou ik niet meer aan een flesje laten wennen hoor! Met 9 maanden wordt toch geadviseerd om van fles over te gaan naar beker?
    Dus je kunt net zo goed meteen van borst naar beker gaan.

8. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    dat van dat niet meer wennen aan een fles daar zit wel wat in maar met een beker komt er ook bijna niks binnen.
    Zou graag zien dat hij met een lekker vol buikje kan gaan slapen.
    Misschien dat hij wel beter uit een beker drinkt als hij echt honger heeft ;)?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik lees dat je voedrecht bijna is afgelopen.
    Check even je CAO, in sommige CAO's is het voedrecht nl. langer dan de wettelijke 9 maanden!

10. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0

Helaas, ik werk in een sector waar je dat wel zou verwachten maar ik krijg het niet langer, door personeelsgebrek ook niet bespreekbaar op dit moment.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Hier wilden ze alleen uit een flesje drinken als ik zelf niet in de buurt was. Zo gauw ze mij zagen, wilden ze BV (en uit de originele verpakking :)). Maar als ik uit de kamer was en mijn partner gaf de fles, was er weinig aan de hand.
    Misschien is dat nog een tip?

12. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Helaas Tink, dit werkt bij ons niet, ik werk alweer sinds hij 4 maanden is en woonde eerst te ver van mijn baan om naar huis te rijden om te voeden, ik kolfte toen maar mijn kleine ventje wachte rustig 10/ 12 uur op KDV en bij papa thuis tot ik weer terug was, weigerde elke soort fles en als hij dan wat dronk was het vaak niet meer dan 40 cc.
    Hij heeft wel een tijd uit een flesje gedronken toen hij 4 weken was tot 12 weken ongeveer, het maakte hem niet uit waar het uit kwam als hij maar eten kreeg :D

Ik ben inmiddels wel weer erg aan het twijfelen of ik helemaal wil stoppen, en misschien alleen de laatste voedingen afbouw, maar goed dan dus nog het probleem wat mijn man hem s'avonds kan geven en hoe ;).
    Mijn zoontje heeft KMA en was bij de huisarts voor recept voor dieetvoeding, maar hij heeft me een beetje kunnen ompraten om nog niet te stoppen met de BV (Huisarts is erg voor BV :)).
    Maar goed ik wil dus eigenlijk niet meer kolven (ben slecht in kolven en kolf maar weinig), en heb er straks ook geen tijd meer voor op mijn werk omdat het voedrecht straks afloopt, extra kolven op vrije dagen zie ik eigenlijk niet zitten.
    Weet iemand wat ik nog meer als alternatief kan geven voor BV ipv kunstvoeding als ik maar gedeeltelijk afbouw (huisarts wil wel aanvraag schrijven maar vraag me af of er ook alternatieve zijn ipv kunstvoeding)? en nog tips hoe we dit bij hem binnen krijgen hihi zodat hij wel met een vol buikje kan gaan slapen.

Share This Page