hallo allemaal ik wilde even wat vragen , wij zijn al erg vroeg begonnen met bij voeding , rond de 3 maand al , alles gaat prima geen klagen , maar nu rest mij de vraag , waneer kan ik nu met de 6 maande potjes beginnen , ik begin het idee te krijgen dat hij uitgekeken is op de altijd zelfde smaakies , ik wissel wel af maar toch .... ik snap da als je eerder begint je dit risico loopt maar toch wie heeft er ervaring mee ? ik hoef verder geen comentaar svp ... deze vraag is alleen gericht aan mensen die er ervaring mee hebben en tips of ideeen hebben
Hier ook "op tijd" begonnen met hapjes en hetzelfde "probleem". Hij neemt sowieso geen genoenen meer met een klein potje. Dus de 6 maanden potjes zouden echt een uitkomst zijn.. (qua grootte en nieuwe smaakjes dus.)
Ik weet niet hoe het zit met het verschil tussen 4 mnd potjes en 6 mnd potjes. De hoeveelheid in elk geval, ik zou geloof ik niet ineens de dubbele hoeveelheid geven, maar dat langzaam opbouwen. Ik heb op het CB gevraagd wat het verschil was tussen die 6 en 8 mnd potjes, volgens heb was dat voornamelijk de structuur. Maar ik weet niet of dat ook tussen die 4 en 6 mnd potjes zo is. In veel 6 mnd groente potjes zit ook vlees en misschien is dat nog wel wat te belastend. Qua fruit kan ik niet zo gauw een bezwaar bedenken eigenlijk, behalve dan misschien met meer allergene dingen als aardbei/kiwi e.d. Misschien kan je anders eens de infolijn van bv Olvarit (hebben ze die? vast wel) bellen en eens vragen wat het verschil is. Als het alleen om structuur zou gaan dan kan je het proberen. Maar misschien zitten er ook wel dingen in die je beter nog even niet aan je kindje kan geven. Lastig... En eens een ander merk potjes proberen? Misschien dat dat net anders smaakt of dat ze andere combinaties hebben?
ik zou geen 6 maanden potjes nog nemen, daar zit vlees in en ook groente die pas geschikt is voor na 6 maand. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik maak bijna alles zelf, dan kan je lekker varieren! Je kan bijna alles gewoon invriezen, dus met een beetje werk heb ik de hele week hetzelfde gemak als potjes!
Nijnie 6 naar 8 is indd voornamelijk de structuur maar 4 naar 6 is ook met vlees en vis e.d. Dus vandaar de twijfels. Ik zal morgen eens bellen naar ze , goed idee
ik ben met 3.5 maand begonne met groente en met 5 maande at ze een heel 6 maanden potje. met 7 maanden ben ik begonnen met 8 maanden potjes en dat vond ze in het begin wat vreemd door al die stukjes ineens maar het cb vond het verder ook prima bleek achteraf
ons jochie is een dag jonger dan jouw Bryan. ik ben al begonnen met de 6 maanden potjes,inderdaad omdat hij er een beetje op uitgekeken raakte. nu eet hij weer met smaak en weet niet hoe wijd hij zijn mond open moet doen,als hij de lepel ziet. en niet in alle potjes zit vlees hoor. ook eet hij al vaak met ons mee,goed gepureerd en zonder zout. gaat prima! groetjes diana
Toen Esmee 5 maand was ben ik met de 6 maanden potjes begonnen. Ik ga vanaf volgende week beginnen met de 8 maanden potjes. Over een week is ze 7 maand.
esmee eet sinds ze 4 maanden is groenten met aardappel, in die potjes van 4 maanden zit alleen maar groenten, toen ze 6 maanden was ben ik er vlees,vis,kip er door heen gaan doen. als je alleen potjes zou willen geven kan je er ook van je zelf een aardappeltje door heen doen.
ik zou gewoon even op de samenstelling letten, of er niet te veel groentes in zitten waar ze echt krampen van kunnen krijgen. Gewoon proberen, en als je merkt dat hij het niet zo goed verdraagt dan wacht je nog effe, of je probeert wat anders! maar Bryan en Damian kennende gaat dat er vast goed in! Smakelijk jongens
je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan. en goed kijken naar wat je kind wil. vaak gebruiken moeders 1 vast merk voor potjes, maar bij verschillende merken heb je veel meer variatie. als je zelf je groente en fruit hapjes klaar maakt heb je nog meer variatie. er zijn genoeg groenten die je kindje al wel mag hebben. ik heb zowat nood gedwongen op groente hapjes overmoeten stappen. sinds mijn dochter haar eerste fruithapje heeft gehad is het een hels karwei om haar een fles te geven. ze vertikt het gewoon. alleen als ze half slaapt en of als ze heel erg moe is kan ik zonder moeite een fles geven.
Ik zou even goed op de potjes kijken wat voor "rare" ingredienten erin zitten. Vaak zitten er verrassende dingen in, die minder geschikt zijn voor 6- maanden. Je kunt ook een poosje zelf een prakje maken met aardappel of rijst naast de potjes. Of zelf wat nieuwe groentes koken.. Die 6 maanden potjes vind ik ook niet zo bijzonder. Wel jammer dat er overal vlees of kaas inzit.. Dat is helemaal nog niet nodig op die leeftijd.. (maar mag natuurlijk wel)
Hier ook al rond de 4/5 maanden aan de 6mnd potjes, ging er prima in hoor. Het is gewoon even proberen. Ik had het even aangegeven bij het CB en dat was prima, zolang ze er geen last van hebben Met 6/7 maanden at ze gewoon met de pot mee. Eet nu ook alles eigenlijk, als het maar lekker "sterk/kruidig" smaakt
Hier zijn we afgelopen week net begonnen emt de 6 maanden potjes. Ook omdat ik het idee had dat ze niet meer genoeg had aan de 4 maanden potjes. Loopt echt prima. Maargoed. Op het moment dat wij begonnen was ze al 5,5 maand. Ik heb in ieder geval geleerd om echt naar Fenna te kijken en te luisteren en gewoon af te gaan op mijn gevoel. Hier gaat alles dan vanzelf.