Hallo allemaal Mijn dochter is nu 1 jaar geweest en ik ben nu bezig stukjes fruit te geven i.p.v potjes. Nou vroeg ik me af wat voor fruit jullie allemaal geven......... Banaan en appel heb ik al gegeven. Alvast bedankt
Ik ben zo ver nog lang niet, maar het lijkt me dat je in principe bijna alles wat je in puree-vorm kan geven ook in vaste vorm mag aanbieden? Meloen, peer, perzik, mango, ga zo maar door?
Alles. Blauwe bessen zijn hier favoriet samen met frambozen, kiwi, mandarijn, peer, banaan, appel, ananas, mango, bramen, kersen (pitten eruit halen), aardbeien, druiven, nectarine, perzik, meloen, papaja, pruim, sinaasappel
De favorieten hier zijn banaan, zespri gold (gele kiwi), zachte peer. De groene kiwi vind meneer niet zo lekker. Appel gaat ook wel. Mandarijn vindt hij niets. Straks in de zomer al het zomerfruit maar eens gaan proberen.
Lars is nu 10 maanden en die eet al een tijdje mandarijn en meloen, ook gewoon stukjes, maar ik denk dat je van lieverlee (bijna) alles wel kan geven hoor.. Mandarijn eet hij nog geen hele partjes, maar ik snij de partjes 1x door
Hier waren vanaf 9 maand druifjes en mandarijn favoriet om zelf te doen! Wel doorgesneden. banaan kan ook heel goed maar dat luste mijn dochter niet.
Ik gaf vanaf 1 jaar alles ik maakte het niet meer fijn, want ze at met 7 maanden al stukjes van een vork.
Met 1 jaar fijn maken lijkt me niet de bedoeling, een dreumes kan toch gewoon eten? En qua soorten - gewoon alles. Potjes bevatten toch ook de meest gekke soorten fruit?
Inderdaad, gewoon alles proberen! Hier vanaf het begin af aan hele stukken. Meneer wil het allemaal zelf doen. Vooral een hele appel is favoriet, kan hij zo een uur mee bezig zijn en hij gaat helemaal op, met klokhuis en al.