hallo dames, ik heb een vraagje. mijn zoontje is 6 maanden.. en nu vraag ik me af of hij naar zijn avond maaltijd volle of magere yoghurt mag? of mag het helemaal nog niet met 6 maanden?
Volle, maar is 6 maanden niet vroeg om met yoghurt te beginnen? Hier at ze toen net beetje fatsoenlijk groente en fruit..
mijn zoontje eet al vanaf 4maanden zowel vers groente en fruit (en ook wel potjes) daarom vraag ik ook of het al mag...
Volle yoghurt. Maar volgens mij wordt aangeraden om tot 8 maanden te wachten met gewone zuivel en dan beginnen met yogurt en kwark enzo en vanaf 10 maanden mag koemelk ook. Uit mijn hoofd hoor.
Ieder kindje heeft zijn haar eigen tempo, dus als de "vraag" er naar is lekker doen. L.em eet volle yoghurt, griekse yoghurt of franse kwark. Ik vind volle yoghurt zo een geklieder. Ook eet hij goed "met de pot mee" voor zover mogelijk natuurlijk, 2 boterhammen kraagt daarentegen nOg maar 2 grote flessen en 1 kleinte
Hier krijgt ze ook pas vanaf 9-10 maand een toetje in de vorm van griekse yoghurt of volle franse kwark (aangezien ze het zelf lepelt)... Durf niet met zekerheid te zeggen of het al mag met 6 maanden? Heeft natuurlijk niks te maken met het feit of je al vanaf 4 maanden bijvoeding geeft.... Maar als je toch gaat geven, zou ik voor volle zuivelproducten kiezen!
Volle zuivel, want dat is 't meest natuurlijke en kindjes in de groei hebben de vetten nodig voor hun ontwikkeling. Maar of 't met 6 maanden al mag ( Of nodig is ) dat durf ik niet te zeggen want wij geven ivm koemelk allergie nogsteeds geen toetje en eten het zelf ook nooit.
Volle. In eerste instantie gaven we het 's middags als vervanging van een fles en een paar maanden later (9-10 maanden ofzo) pas als toetje/afsluiter van de maaltijd.
Ik ben gisteren bij het cb geweest en ik vroeg er naar.normaal rond de 7de maand mogen ze yoghurt. Ze gaf wel aan als mi ka goed at dat we het mochten introduceren. Mika krijgt nu een paar lepeltjes door zijn fruit heen hij vind het anders zo zuur haha ondanks dat het Griekse yoghurt is.
Hoe bieden jullie yoghurt aan? Ik laat mijn meisje af en toe een hapje proeven, maar ze rilt ervan. Doen jullie er bijv. fruit doorheen?
Hoe weet je dat je baby van 6 maanden om yoghurt vraagt? Of om andere koe-producten? Ik vind dat knap hoor, de meeste babys weten nog niet dat het bestaat.