vers niet lekker..potjes wel...

Discussie in 'Voeding' gestart door lievebeestje, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeestje

    lievebeestje Actief lid

    22 mei 2007
    483
    0
    16
    nou dames even jullie mening/hulp.....


    Dion is nu ruim een half jaar.
    hij heeft een aantal keer een potje warm eten gehad en dat gaat goed vooral de bruine bonen met aardappel en appelmoes.

    nu wilde ik heel graag zelf koken. zodat hij aan de "echte" smaak van allles went en hij strakjes makkelijk aan tafel mee kan eten.
    ik ben vorige week druk bezig geweest met koken en de staafmixer.
    heb verschillende groenten met aardappel ingevroren. de bruine bonen ook een beetje met appelmoes. heb ook een boekje gekocht en op www.keukenkikker.nl gekeken.
    ik heb ingevroren:
    wortel
    broccolie
    bruine bonen
    bloemkool

    en nu komt het....hij vind er niks aan..... behalve de bruine bonen. dat gaat redelijk.

    hoe doen jullie dat? gewoon domweg volhouden?
    gaat hij het vanzelf wel lusten of hoe werkt dat? weet dat mijn moeder het eerder ook zo deed en wij aten ook gewoon zo.

    vind wel dat als het uit de vriezer komt dat er een laagje vocht op staat en het er anders uitziet ...niet zo aantrekkelijk al zeg ik het zelf.....

    hoe gaat dat bij jullie? of moet ik dan maar gewoon koken en meteen geven? zou dat anders smaken?


    je bent bijna geneigd om toch maar voor potjes te gaan als dat er wel ingaat......wat is dat toch met die potjes......het lijkt qua smaak in de verste verte niet op de werkelijke smaak........
     
  2. babsiee

    babsiee Lid

    22 sep 2008
    16
    0
    0
    Dat is het ook denk ik, juist omdat het heel anders smaakt verdommen ze het af en toe gewoon. Die potjes smaken vindt ik naar niets (ja goor) en vers eten natuurlijk wel, ik zou zeggen gewoon door blijven geven ze gaat het vanzelf wel eten maar als je kleine 2 dagen niet of nauwelijks gegeten heb pak je toch vanzelf weer het potje ik wel tenminste dus mijn eigen advies gaat voor mezelf nog niet eens op ;) hier wil ze ook geen vers ook niet als ik er wat melk doorheen doe waardoor het iets meer qua structuur naar de potjes gaat en wat minder van smaak wordt,dus ja, of gewoon doorgaan en blijven proberen of potjes geven en tussendoor blijven aanbieden.
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter had dat ook in het begin. Ik heb gewoon doorgezet en maar heel weinig potjes gegeven. Na 2 weken ging het al veel beter. Nu eet ze bijna alles wel, dus geef ik weer wat vaker een potje.
    Een potje is vaak goed op smaak en ruikt sterker. Eigen prak is vaak wat flauwer van smaak, maar is wel beter omdat het structuur heeft. Dat maakt de overstap naar eten met stukjes makkelijker!
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, het is een kwestie van de aanhouder wint.
    Bepaalde smaken moeten ze eerst een aantal keren geproeft hebben voordat ze het gaan waarderen.

    Persoonlijk heb ik alles in stukken gegeven a la Rapley, en dat duurde hier 3 maanden voordat er goed gegeten werd.
    Het eerste jaar hebben ze aan melk genoeg, van 6-12 maanden is dus een soort oefenperiode.
     
  5. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vraagje: waarom vries je alles in?
    Als je hem gewoon elke dag van jouw eten mee laat eten, smaakt het veel lekkerder!
    Zelf zijn wij niet zulke aardappeleters. Maar een baby kan natuurlijk nog het beste groenten eten. Dus heb ik het zo opgelost.
    Wij eten om de dag aardappels met groenten. Daarvan maak ik een dubbele portie voor Jesse. Eentje eet hij diezelfde dag en de andere zet ik in de koelkast voor de volgende dag. Dan eten wij lasagne, rijst, pasta's oid. En hij heeft dan nog z'n eigen groenten van de vorige dag en dat vindt hij heerlijk.
    Zo bevalt het ons het beste.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft nooit potjes gehad, maar de aanhouder wint echt. Eigenlijk hetzelfde als bij Jingles, alleen ging het hier met 8 maanden opeens heel erg goed.

    Alleen wortel vindt ze echt echt echt niet lekker. Ze stopt het wel in haar mond, maar het haalt het er ook telkens weer uit :).
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lastig he? Hier ook hoor. Ondankbaar kind :)
    Ik geef nu echt zelden nog een potje, af en toe als we ergens heen gaan ofzo maar ik blijf volhouden en moet zeggen dat het al veel beter gaat.
    Doe ik zo mijn best met koken :cry: :)
     
  8. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier een die het juist anders heeft gedaan. Tot 1 jaar heeft ons kindje eigenlijk alleen maar potjes gegeten. Vers ging er ook niet in.
    En vanaf 1 jaar, dan mogen ze gewoon met de pot mee eten, at onze oudste alles. Zit gewoon dan ook meer smaak aan het eten.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    moet wel kunnen dan ;)
    Mijn dochter wil echt om 5 uur eten en mijn man is pas om 6 uur thuis!
     
  10. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja... dubbel koken is ook al zo wat he? :(
     

Deel Deze Pagina