ik pieker me suf, wat denk jij?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door petra2278, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi,
    ik heb een doorverwijzing van mijn huisarts met mijn zoontje van 2 maanden oud naar de kinderarts te gaan.
    dit zijn de problemen:

- moeilijk in slaap komen ondanks inbakeren
    - hazeslaapjes ondanks inbakeren, snel wakker worden
    - onrustig de fles drinken, ene keer wel, andere keer niet
    - moeizame ontlasting sinds 3 wkn leeftijd /sinds flesvoeding
    - ook moeizame ontlasting met Omneo (nu 4 weken)
    - met "hulp van thermometer" wel paar x per dag een sliert brijige gele ontlasting
    - horen terugslikken / verborgen reflux / spuugt niet
    - sinds 1,5 week Losec 1d5mg, sindsdien geen natte plekken (speeksel/zuur) in zijn bed
    - sinds 1,5 week voeding indikken met jbp, sindsdien brijige ontlasting. Eerst 2 schepjes / toen 1 schepje geprobeerd, vandaag 3 schepjes geprobeerd om te kijken of dat gaat helpen.
    - schrale wangetjes, maar niet elke dag. gevoelig huidje dus.
    - in kraamweek 2 pusoogjes, nu weer 1 pusoogje.
    - heeft vaak de hik (ook na 1,5 u voeding), niest ook soms

hij huilt niet ontroostbaar. de problemen die ik ervaar liggen rondom: - het slapen (in slaap komen / hazeslaapjes / slaapjes van 1 cyclus maken en dan met moeite weer verder slapen / lukt soms wel en soms niet)
    - het soms onrustig de fles drinken
    - moeizame ontlasting

vaak slaapt hij na de fles van 19:00 u wel tot aan de fles van 23:00u, de nacht slaapt hij ook met nog wel een nachtvoeding om 03:00 u.

ben al naar een osteopaat geweest, die zag geen hele grote problemen maar heeft wel behandeling in gezet. Moet a.s vrijdag terug.
    ben ook naar een bioresonatietherapeut geweest, die zag dat hij reageerde op suiker (ook lactose) en op melk. ze zag dat hij goed reageerde op Nutramigen. Maar ik had Omneo meegenomen, en daar reageerde hij ook niet geheel slecht op moest ze toegeven. Ze dacht ook dat hij een parasiet had. Ik heb hier verder even niets mee gedaan....vond het te zweverig, maar t spookt nog wel in mijn hoofd hoor!

voorbeeld vandaag: op bed gelegd om 08:15 (fles 07:15), duurde 30 min voordat hij stil was (geen krijssen hoor, hij jengelt met af en toe een uithaal inhuilen). geslapen van 08:45 tot 09:30. Vanaf 09:30 hazeslaapjes, om 10:20 huilen stopt niet meer, speen wil hij niet meer. 10:30 u in kinderwagenbak gelegd, met speen...redelijk stil te houden, dut even weg en om 11:15 u de fles.
    12:00 u naar bed (was duidelijk aan het gapen) en valt snel in slaap. 12:45 u wakker na 1 slaapcyclus, kijkt om zich heen, jengelt wat en slaapt verder (dit keer dus wel gelukt, soms lukt het ook niet).

dus ja...hoe ernstig is het allemaal...??
    ik heb er dagen bij zitten dat ik er moedeloos van wordt, zeker als hij zo onrustig drinkt en van oververmoeidheid gaat krijssen omdat het slapen weer niet is gelukt. Maar er zijn ook dagen bij dat ik denk: nou ja ach...het went, hij slaapt wel niet perfect maar ligt wel gewoon in zijn bedje tot aande volgende voeding / met speentje aardig zoet te houden.

nu denk ik: moet ik naar de kinderarts??
    Ene kant wil ik heel graag want soms denk ik dat hij iets mankeert, ergens last van heeft..niet in ernstige vormen maar toch....maar wat mankeert hij dan?

andere kant denk ik: wat gaat de kinderarts allemaal "uitproberen"? Medicijnen voor de verborgen reflux uittesten? misschien andere voeding uittesten omdat hij wellicht toch reageert op iets uit de voeding? (lichte kma bijv?) ik heb nu al het gevoel dat dat allemaal misschien voor een paar dagen zal helpen, maar niet voor langere termijn...(maar misschein bekijk ik het te negatief).

Ik ben dus bang dat ze dingen gaan uitproberen....en dat terwijl alle symptomen in mijn ogen niet echt specifiek zijn voor 1 duidelijk probleem...

wat denken jullie?
    naar de kinderarts gaan of hopen dat hij naar mate hij ouder wordt het "beter" gaat doen??

ik heb pas eind oktober een afspraak, die ik dus wellicht wel ga afzeggen, afhankelijk van hoe het gaat deze 2,5 week.

ik ben benieuwd wat jij denkt als voedingsdeskundige!
    zal mijn kindje te maken hebben met een voedselallergie/intollerantie?

groetjes,Petra

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Petra,

Je kindje kan gevoelig reageren op koemelkeiwit. Wanneer een arts dat zeker wil weten zal deze een andere voeding voorschrijven die je dan vaak een maand lang gebruikt voor je kindje. Na een maand wordt er vaak weer een test gedaan met de voeding die je kindje nu gebruikt. Ik zou er wel even naar laten kijken.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina