Hallo, Onze dochter is ruim 9 maanden en sinds ongeveer een week geleden heeft ze besloten dat ze geen opvolgmelk meer wil drinken. Ze eet erg goed van haar brood, fruit en groente en ze drinkt graag water en thee. - We hebben van alles geprobeerd, pap maken van de overgebleven melk - Andere fles - Tuitbeker - open beker - rietje - fruit toevoegen aan de melk Zodra ze proeft dat het melk is stopt ze met drinken. Als we toch doorgaan met proberen raakt ze vreselijk overstuur en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Yoghurt lust ze erg graag, dus dachten we daar de poeder aan toe te voegen, maar blijkbaar hebben we een erg slimme dochter, want ook dan eet ze het niet. Van de week heb ik gebeld met het consultatiebureau om te overleggen. Zij gaven aan dat ze minimaal 300cc opvolgmelk moet drinken, maar kwamen niet met tips die we nog niet geprobeerd hadden. Ook kreeg ik geen antwoord op de vraag wat ik moest doen als ze niet aan die 300cc komt. Ik heb voorgesteld om karnemelk te proberen, omdat ze ook zo van yoghurt houdt, maar dit mocht nog niet... Kunt u mij vertellen waarom dat niet mag? En wat moeten we doen als ze niet aan die 300cc komt? Ze krijgt wel voldoende vocht binnen en plast meer dan genoeg. Ook geven we inmiddels weer Vit D in druppelvorm. Hopelijk heeft u nog wat advies voor ons. Alvast bedankt!
Hallo, Een kindje heeft vanaf de leeftijd van 1 jaar 300 ml zuivelproducten nodig. Dan mag dat ook karnemelk zijn. Voor de leeftijd van 1 jaar is opvolgmelk beter omdat deze melk o.a. meer ijzer en minder eiwitten bevat. In 500 ml opvolgmelk zitten alle vitamines en mineralen die een kindje per dag nodig heeft, wanneer je daaronder komt is extra vitamine D inderdaad belangrijk. Er zijn ook toetjes en papjes op basis van opvolgmelk die echt een lekker smaakje hebben, misschien is dat nog een optie? Groeten Eveline